• „Designing Coffee: New Coffee Places and Branding”, o carte care prezintă cele mai fotogenice și excentrice cafenele din lume.
  • Kingston a ales aproape 60 de cafenele de pe șase continente pentru a fi puse în evidență în „Designing Coffee”.
  • Unele dintre cele mai „unice și cu adevărat creative” locații au fost concentrate în Asia, a spus ea,

Atunci când vizitatorii intră în „The Budapest Café din Chengdu”- China, nu sunt tratați doar cu o ceașcă de cafea. Mai degrabă, sunt teleportați într-un spațiu dintr-un film Wes Anderson, datorită nuanțelor pastelate, mobilierului capricios și unei serii de arcade. Arcadele sunt menite să imite perspectivele simetrice dintr-un singur punct ale regizorului, scrie CNN.

Cafeneaua aceasta este una dintre multele afaceri atrăgătoare prezentate în „Designing Coffee: New Coffee Places and Branding”, o carte care prezintă cele mai fotogenice și excentrice cafenele din lume.

Recomandări

LA VREMURI NOI, ROȚI NOI
IRAN ȘI ISRAEL CONTINUĂ CONFRUNTAREA
TAYLOR SWIFT, CRITICATĂ DUR DE COURTNEY LOVE
UPT SCHIMBĂ EDUCAȚIA PRIN TEHNOLOGIE
SUNAK PUNE STOP FUMATULUI
VICTORIA BECKHAM A ÎMPLINIT 50 DE ANI

Cartea, scrisă de autoarea și experta în cafea Lani Kingston, care predă și un curs intitulat „Antropologia cafelei” la Universitatea de Stat din Portland, susține că, dincolo de o preparare bună, o estetică bine îngrijită este astăzi indispensabilă unei cafenele. Aceste aspecte cresc fidelitatea clienților și ieșirea în evidență într-un peisaj social media din ce în ce mai competitiv. 

Într-o lume în care concurenții sunt adesea înghesuiti sau chiar aliniați unul lângă altul în același bloc, multe cafenele fac tot ce este necesar pentru a ieși în evidență. Sau, mai degrabă, să-și lase cafeaua să iasă în evidență.

Minimalismul nu este doar o alegere la modă, ci o decizie conștientă atunci când vine vorba de branding și estetică, a spus Kingston Luați, de exemplu, „Metric Coffee” din Chicago, care a suferit o revizuire a mărcii în acest sens în 2020. Xavier Alexander, co-fondatorul retailerului, a declarat că brandingul corect este esențial în afacerea cu cafea, deoarece „apare un nou brand în fiecare zi.”

Potrivit lui Alexander, Metric Coffee și-a rafinat imaginile pentru a reflecta valorile sale de bază: transparență și sustenabilitate. Cuvântul „cafea” a fost eliminat din logo-ul companiei, care acum prezintă pur și simplu cuvântul „Metric” într-un logotip albastru sans serif; ceștile și pungile de cafea sunt de culoare albă, purtând ilustrații minime, logo-ul și textul necesar. Obiectivul? Pentru a transmite simplitate și a lăsa produsele Metric Coffee să strălucească de la sine. „Este o abordare mai umilă de a oferi un produs pe piață despre care oamenii pot vorbi de bine”, a spus Alexander.

Cu toate acestea, printre cafenelele care se adresează unui grup demografic mai tânăr, Kingston a remarcat o balansare a pendulului spre opusul minimalismului – sau „cluttercore”, așa cum l-au numit ea (și alți observatori de tendințe din generația Z). Plantele, figurinele, cărțile și alte accesorii de pe rafturi și pereți se află acolo „pentru a captiva oamenii și a le menține atenția”, a spus Kingston. Ele oferă un mediu captivant, în care se pierd ușor noțiunea timpului și cea a spațiului.

Cafenelele din „jungla de beton” subliniază adesea vopseaua, mobilierul și decorul vibrant, pentru a contrasta clădirile monocromatice din jurul lor, a declarat Kingston. Cafenelele drapate în culori vii „promit un sentiment de intriga”. 

Kingston a ales aproape 60 de cafenele de pe șase continente pentru a fi puse în evidență în „Designing Coffee”. Unele dintre cele mai „unice și cu adevărat creative” locații au fost concentrate în Asia, a spus ea, deși și-a limitat alegerile la nu mai mult de câteva cafenele din orice țară dată.

Una dintre preferatele ei este Fritz Coffee Company din Seul, Coreea de Sud. În ciuda faptului că este recunoscut instantaneu datorită logo-ului ilustrat al unui sigiliu care ține o ceașcă de cafea , ceea ce face ca brandingul lanțului de cafenele să aibă succes, a spus Kingston, este faptul că mascota drăgălașă este folosită puțin.

Fritz Coffee Company îmbină „elementele retro și moderne ale culturii coreene” pentru a-și construi identitatea de marcă, a scris ea. Una dintre cele cinci locații ale sale a fost construită dintr-o casă tradițională coreeană, sau „hanok”, completată cu un acoperiș tradițional din țiglă. Intră, totuși, și clădirea are un decor modern întunecat și elegant.

Ambalajul bun poate fi la fel de important. Brandul „Process Coffee” din Belfast își învelește boabele de cafea în cutii asemănătoare casetelor VHS, de exemplu, fondatorul său, Ben Hamilton, a vrut să-și combine interesele atât pentru cafea, cât și pentru skateboarding, făcând în același timp un produs care evocă jucăuș istoria culturii pop.

În anii 1980 și 1990, skateboarding-ul a crescut vertiginos în popularitate datorită videoclipurilor de casă care surprind trucuri și cascadorii. Astfel, Process Coffee este centrat în jurul VHS, un simbol care „face aluzie la cultura skate-ului, dar încă oferă un sentiment de nostalgie pentru cei care nu sunt conștienți de această conotație”, a scris Kingston.

Unele cafenele se luptă pentru a deveni o destinație preferată prin crearea unor experiențe asemănătoare expozițiilor de artă „immersivă” sau a muzeelor. Altele sunt inspirate de emisiuni TV și filme populare sau modelate după cultura aspirațională.

Melrose Café, o cafenea din Hong Kong, este inspirată de cultura cafelei din Los Angeles: paleta de culori roz și galben a magazinului este menită să invoce apusurile emblematice de pe Coasta de Vest; meniul său include mâncăruri inspirate din California, cum ar fi pâine prăjită cu avocado.

În altă parte, Genovese Coffee House din Sydney, Australia s-a inspirat din cultura cafelei italiană. Proprietarul, a cărui descendență se află în Italia, s-a uitat la „trei generații de prăjire a cafelei” ale familiei sale atunci când a proiectat spațiul. Exteriorul imită un „magazin tradițional, italian de pe strada”, a scris Kingston, iar interiorul prezintă mobilier european de cafenea și cafele italiene de epocă.

Dar, indiferent de paletă, prezentare sau inspirație de design, există o amenințare comună care unește toate cafenelele din cartea lui Kingston: sunt spații comune pentru a vă relaxa, a petrece timp cu prietenii și, desigur, a vă răsfăța cu o patiserie și o ceașcă delicioasă de Joe.

„De secole, cafeneaua a fost sufrageria lumii”, a spus Kingston. „A fost un loc unde oamenii se întâlnesc în afara caselor lor. Oamenilor le place să meargă în locuri în care se simt confortabil și se bucură de împrejurimile lor și de lucruri care le sunt plăcute din punct de vedere estetic.”

Citește și