Filmul „Barbie” nu a avut o lansare oficială în Rusia. Cum au dezvoltat întreprinzătorii o piață neagră productivă pentru variantele piratate

Izolarea Rusiei în urma invaziei din Ucraina are și rezultate paradoxale. Filmul Barbie” a dominat box office-ul mondial în această vară, dar în Rusia nu a avut o lansare oficială. Distribuitorii occidentali s-au retras de pe piața rusească după ce Putin a trimis armata în Ucraina, așa că producțiile hollywoodiene nu mai au cum să apară acolo. Pe de altă parte, se dezvoltă o piață neagră destul de productivă pentru variante piratate ale filmului.

Înseamnă că producțiile străine pot fi prezentate în Rusia fără permisiunea deținătorilor de drepturi. Dar, dacă ne dă în judecată Warner Brothers, o să vedem ce se întâmplă”, explică un întreprinzător de 17 ani care a investit cam 3.000 de euro pentru a subtitra o variantă piratată a peliculei.

Situația seamănă cu cea din timpul comunismului în România, când puteai să vezi la video copii ilegale ale filmelor străine care nu ajungeau pe ecrane. Dar numai dacă te gândești la faptul că un spectator poate să fie dezamăgit de calitatea copiei pe care o vede. Pe de altă parte, propaganda oficială din Rusia încearcă să folosească și această situație și vin cu propriile interdicții și dezapropări privind valorile occidentale din filmele care lipsesc de pe piața legală”, explică autorul shortului citEști, de la Aleph News, Răzvan Țupa.

Citește și:

Exit mobile version