Cum a ignorat Stockton Rush, CEO-ul OceanGate, temerile experților privind siguranța submersibilului Titan. „A fost singurul submersibil din lume fără omologare”

Undated handout photo shows Titan, the submersible that vanished on expedition to the Titanic wreckage. A massive search and rescue operation is under way in the mid Atlantic after a tourist submarine went missing during a dive to Titanic's wreck on Sunday. Contact with the small sub was lost about an hour and 45 minutes into its dive, the US Coast Guard said. Tour firm OceanGate said all options were being explored to rescue the five people onboard. Tickets cost $ 250,000 for an eight-day trip including dives to the wreck at a depth of 3,800m (12,500ft). Photo via ABACAPRESS.COM

Avertismentele privind siguranța submersibilului Titan de la OceanGate au fost respinse în mod repetat de către directorul general al companiei, indică un schimb de e-mailuri cu un specialist de top în explorarea adâncurilor marine.

În mesajele consultate de BBC, Rob McCallum i-a spus directorului general al OceanGate, Stockton Rush, că își punea potențial în pericol clienții și l-a îndemnat să nu mai folosească submersibilul până când acesta nu va fi evaluat de un organism independent.

Rush a răspuns că ,,s-a săturat de jucătorii din industrie care încearcă să folosească un argument de siguranță pentru a opri inovația. ”

Schimbul de replici tensionat s-a încheiat după ce avocații OceanGate au amenințat cu acțiuni în justiție, a declarat McCallum.

,,Cred că vă plasați potențial pe dumneavoastră și pe clienții dumneavoastră într-o dinamică periculoasă” , i-a scris el șefului OceanGate în martie 2018.

În mesaje, Rush își exprimă frustrarea față de criticile aduse măsurilor de siguranță ale Titan, scriind într-un e-mail: ,,Am auzit de prea multe ori replici nefondate «veți omorî pe cineva» . Iau acest lucru ca pe o insultă personală gravă. ”

McCallum a declarat pentru BBC că a îndemnat în repetate rânduri compania să ceară omologare pentru Titan înainte de a-l folosi pentru tururi comerciale. Nava nu a fost niciodată omologată.

,,Până când un submersibil nu este evaluat și testat acesta nu ar trebui să fie folosit pentru operațiuni comerciale de scufundări de mare adâncime” , a scris el într-un e-mail.

,,Vă implor să aveți toată grija în testele și încercările pe mare și să fiți foarte, foarte atenți” , a adăugat el. ,,Oricât de mult apreciez antreprenoriatul și inovația, este posibil să puneți în pericol o întreagă industrie. ”

În replica dată câteva zile mai târziu, Rush, care s-a numărat printre cei cinci pasageri care au murit când Titanul a cunoscut ceea ce oficialii cred că a fost o ,,implozie catastrofală” în timp ce se scufunda către epava Titanicului, a răspuns apărându-și afacerea.

El a declarat că ,,abordarea inovatoare și axată pe inginerie a OceanGate… contravine ortodoxiei submersibilelor, dar aceasta este natura inovației. ”

De-a lungul schimbului de replici, Rush și-a apărat reputația și a pus sub semnul întrebării cadrul existent în ceea ce privește expedițiile la mare adâncime.

El a spus că «actorii din industrie» încearcă să împiedice ,,intrarea noilor concurenți pe mica lor piață existentă” .

,,Sunt prea pregătit ca să înțeleg riscurile și problemele asociate cu explorarea submarină într-un vehicul nou” , a scris el.

McCallum a răspuns apoi în termeni duri: ,,Testele pe mare vor fi cele care vor determina dacă vehiculul poate face față la ceea ce intenționați să faceți cu el, așa că, din nou, aveți grijă. „

,,Sunt mult mai multe lucruri în joc decât Titan și Titanicul” , a spus el.

Rush a fondat OceanGate în 2009, iar compania a oferit clienților șansa de a experimenta călătoria în largul mării, inclusiv la epava Titanicului, la bordul Titan, la prețul de 250.000 de dolari (195.600 de lire sterline).

Experții au pus sub semnul întrebării siguranța submersibilului Titan și modul în care sunt reglementate expedițiile în largul mării în sectorul privat. Au fost exprimate îngrijorări cu privire la designul navei și la materialul din fibră de carbon folosit pentru construcția acesteia.

McCallum s-a numărat printre liderii și experții din industrie care au semnat o scrisoare în 2018 adresată lui Rush, în care se avertiza că abordarea misiunilor OceanGate ar putea duce la probleme «catastrofale» .

,,Industria încearcă de mai mulți ani să-l determine pe Stockton Rush să-și oprească programul din două motive” , a declarat vineri pentru BBC McCallum, un specialist care conduce propria companie de expediții oceanice.

,,Unul este că fibra de carbon nu este un material acceptat” , a spus el. ,,Celălalt este că Titan a fost singurul submersibil din lume care nu era omologat. ”

Submersibilele pot fi comologate de către organizații maritime – de exemplu, de către Biroul American de Navigație (ABS) sau DNV (o organizație globală de acreditare cu sediul în Norvegia) sau Lloyd’s Register.

În esență, acest lucru înseamnă că vehiculul trebuie să îndeplinească anumite standarde privind aspecte precum stabilitatea, rezistența, siguranța și performanța. Însă acest proces nu este obligatoriu.

Într-o postare pe blog în 2019, compania a declarat că modul în care a fost proiectat nu se încadrează în sistemul acceptat – dar acest lucru ,,nu înseamnă că OceanGate nu respectă standardele acolo unde acestea se aplică” .

,,Stockton se imagina ca fiind oarecum un antreprenor nonconformist” , a spus McCallum. ,,Îi plăcea să gândească out of the box, nu-i plăcea să fie îngrădit de reguli. Dar există reguli – și apoi există principii inginerești solide și legi ale fizicii. „

El susține că nimeni nu ar fi trebuit să călătorească în submersibilul Titan.

,,Dacă te îndepărtezi de principiile inginerești solide, care se bazează toate pe o experiență câștigată cu greu, există un preț de plătit, și este un preț teribil” , a spus el. ,,Așa că nu ar trebui să se mai permită să se întâmple niciodată. Nu ar fi trebuit să se permită să se întâmple nici de data asta” .

Citește și

Cum explică Ciolacu gafa „Negoiță și Băluță, cei mai buni primari din Buzău”: „Gândul te duce întotdeauna acasă”

Toți cei cinci membri ai echipajului de la bordul submersibilului Titan au murit, anunță OceanGate

Regizorul „Titanic”, James Cameron, despre tragedia submersibilului Titan: „E similară cu dezastrul Titanicului, pentru că avertismentele au fost ignorate”

Exit mobile version