• UE a decis interzicerea mașinilor cu combustie internă din 2035, însă Etiopia vrea să interzică de acum.
  • Etiopia nu își mai permite să importe carburanți pentru mașini, dar nici nu are suficiente stații de încărcare pentru mașini electrice.
  • Producția de mașini electrice în UE a scăzut din 2024, în mare parte din cauza costurilor ridicate de reparații și mentenanță.

Jumătate din importul combustibililor fosili în Etiopia este destinat alimentării mașinilor cu benzină și motorină. Având în vedere că este vorba de o sumă de 3 miliarde de dolari, guvernul etiopian a decis să interzică importul. Nu al carburanților, ci al mașinilor cu combustie internă.

Ce se știe despre planul Etiopiei privind mașinile electrice?

Etiopia este o țară care este forțată să importe foarte mulți combustibili fosili. Anul trecut a făcut acest lucru în valoare de 6 miliarde de dolari, din care jumătate au fost destinați carburanților pentru mașini, practic benzină și motorină. În situația în care țara nu-și mai poate permite să aloce foarte multe valută în general, dar mai ales în acest scop, iată că guvernul etiopian a anunțat luni un plan pentru logistică. Acest lucru include și faptul că vor interzice acum importul de mașini cu combustie internă și se vor putea importa doar mașini electrice. Nu sunt foarte multe informații despre acest plan, nici ce înseamnă acesta acum, dacă din acest moment zero nu se vor mai putea importa mașini cu combustie internă sau mai încolo. Oricum se pare că țara este presată din motive economice să facă acest lucru.

Cum stă UE acum cu trecerea la mașini electrice?

Europa nu stă foarte bine pe acest plan. Teoretic până în 2035 ar trebui interzise complet comercializările de mașini cu combustie internă, dar se pare că avântul în implementarea planurilor de înlocuire a acestor mașini s-a oprit puțin. Din 2024 vânzările și înmatriculările de mașini electrice au scăzut. Bugetele țărilor Uniunii Europene în acest moment nu-și mai pot permite să ofere alocații pentru încurajarea cumpărării de mașini electrice. Pe de altă parte, și firmele de închiriere cumpără și ele mai puține mașini electrice. Toate acestea au forțat firmele producătoare să reducă, să scadă prețurile la aceste mașini. Dacia a fost forțată în Germania să scadă masiv prețul la mașini electrice, dar și așa se pare că este vorba despre o stagnare.

Recomandări

CIOLACU: AVEM COALIȚIE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT
UNDE TE DISTREZI ÎN PARIS
SUSPECTUL E ARESTAT
LARA NU VREA LA SENAT

Citește și