Influencerii francezi riscă până la doi ani de închisoare dacă nu anunță când au fost plătiți să promoveze produse

Influencerii francezi din rețelele sociale se vor confrunta cu noile legi impuse de parlamentarii țării – inclusiv amenzi grele și posibile pedepse de doi ani de închisoare – dacă nu vor fi pe deplin transparenți în ceea ce privește fotografiile îmbunătățite digital și plățile pentru promovarea produselor, scrie Daily Mail UK.

O nouă lege susținută pe scară largă îi va face pe influencerii francezi care își câștigă existența prin statutul lor de social media subiecți legali, ceea ce înseamnă că trebuie să fie sinceri cu fanii lor de pe platforme precum Instagram, Snapchat și TikTok dacă au fost plătiți pentru postări.

Este nevoie de liniile directoare din 2021, când Autoritatea Financiară a Franței și-a unit forțele cu oamenii legii pentru a reprima „finfluencers” – așa-numiții influenți falși – care profită financiar de postări fără a fi pe deplin transparenți. Cea mai recentă legislație urmărește să protejeze utilizatorii rețelelor sociale de a urmări îmbunătățiri cosmetice cu companii nereglementate și să împiedice să se încurce în scheme financiare înșelătoare cu produse de proastă calitate.

Contul de Instagram Vos stars en réalité, condus de un blogger anonim cunoscut doar sub numele de Audrey, examinează frecvent influenceri vorbitori de limbă franceză. Bloggerul a lucrat cu parlamentari francezi pentru a ajuta la elaborarea noului proiect de lege, menit să împiedice fanii celebrităților franceze, mulți care locuiesc în Dubai, să fie induși în eroare în mediul online.

Se crede că țara are aproximativ 150.000 de influenceri care își câștigă veniturile din rețelele sociale. Vedeta franceză Maeva Ghennam, care are 3,3 milioane de fani pe Instagram, a fost criticată pentru postările care promovau labioplastia în trecut – dar nu a încălcat legile. În ultimele săptămâni, Ghennam a spus că nu va mai avea îmbunătățiri cosmetice.

Citește și

Exit mobile version