• Telefoanele noastre afișează reclame în funcție de persoanele din jur, aflate în aceeași locație.
  • Cu siguranță ai dezbătut un subiect cu prietenii, iar după ți-au apărut postări pe rețelele sociale despre ceea ce ați vorbit.
  • Specialiștii vin cu explicații, întrucât, cu siguranță nu este prima dată când ți se întâmplă asta.

Un prieten de-ai tăi tocmai și-a cerut iubita în căsătorie și, bineînțeles, discuțiile s-au îndreptat imediat către o petrecere. Te întorci pentru a verifica telefonul și îți apar diferite reclame cu: „Nuntă de vis în Las Vegas începând de la 2.000 de lire sterline”.

Specialiștii spun să stai liniștit, căci telefonul nu te ascultă. Nu are nevoie de asta, pentru că primește deja mai multe informații de la tine decât are nevoie, scrie Daily Mail.

Același lucru i s-a întâmplat și lui Robert G. Reeve, a cărui declarație de pe Twitter explică motivul pentru care primea reclame la pastă de dinți.

Recomandări

ALTMAN PORNEȘTE RĂZBOIUL CU GOOGLE
100 LIDERI MONDIALI DAU STARTUL JO
CE ÎNSEAMNĂ TULBURAREA ARFID?
CE ESTE TULBURAREA ARFID?
CE DESTINAȚII VIZITEZI VARA ASTA?
UNDE CONDUCI ÎN WEEKEND?

Expertul în tehnologie și confidențialitate a explicat cum a început să primească reclame specifice pentru o marcă de pastă de dinți pe care o folosea în casa mamei sale, după ce a stat acolo timp de o săptămână, deși nu a vorbit niciodată despre această marcă sau nu a căutat-o pe Google.

Locația noastră, datele demografice, ID-ul unic al dispozitivului și codul de reducere pe care îl folosim într-un magazin, de exemplu, reprezintă niște date.

Înscrierile, autentificările, cumpărăturile, au loc de abia după ce ești de acord cu un cont de partajare a tuturor datelor de confidențialitate prevăzute în termenii și condițiile serviciului folosit și în politica lui, spre exemplu, un card bancar.

Dacă telefonul tău se află în aceeași locație cu un alt telefon, agregatorii de date iau de seamă de acest lucru. Apoi, aceștia încep să reconstruiască rețeaua de persoane cu care ești în contact regulat, iar agențiile de publicitate pot face trimiteri încrucișate între interesele tale și istoricul de de navigare al celor din jur.

Astfel, îți vor apărea reclame diferite în funcție de persoanele din jurul tău, cum ar fi familia, prietenii și chiar colegii de muncă.

Acest lucru ar putea declanșa apoi o conversație despre acel produs, de exemplu, în cazul lui Robert, pasta de dinți. Deci, ceea ce oferim telefoanelor noastre este, în mod inconștient, mai ieftin și mai puternic.

Dacă tu crezi că aplicațiile ne „ascultă”, Robert susține că este o „teorie a conspirației” care a fost „dezmințită în nenumărate rânduri” și spune că acestea nu fac decât să compare metadatele agregate.

Funcția iOS 14 de la Apple permite acum să știi de fiecare dată când microfonul tău sau camera se activează.

Atunci când microfonul telefonului a fost accesat recent, un mic punct portocaliu apare în colțul din dreapta sus al ecranului. Dacă aparatul foto înregistrează, alternativ, acesta este verde.

Pentru utilizatorii de Android, puteți urma aceiași pași în setări, apăsând pe personal, confidențialitate și siguranță și apoi pe App Permissions.

Citește și