• Un juriu al unui tribunal din statul California a dat vineri o victorie categorică Tesla Inc.
  • Jurații au declarat că producătorul de vehicule electrice a avertizat în mod clar că softul de conducere parțial automatizat nu este un sistem de autopilot.
  • Tesla se pregătește pentru o serie de alte procese care vor începe în acest an legate de sistemul de conducere semi-automată.

Jurații din ceea ce pare a fi primul proces legat de un accident în care a fost implicată funcția Autopilot a Tesla au declarat după verdictul de vineri că producătorul de vehicule electrice a avertizat în mod clar că softul de conducere parțial automatizat nu este un sistem de autopilot și că vina aparține distragerii atenției șoferului, scrie Reuters.

Un juriu al unui tribunal din statul California a dat vineri o victorie categorică Tesla Inc (TSLA.O), constatând că funcția Autopilot a producătorului auto nu a eșuat să funcționeze în condiții de siguranță și acordându-i reclamantei Justine Hsu daune zero.

Impresiile juraților sunt importante, deoarece Tesla se pregătește pentru o serie de alte procese care vor începe în acest an legate de sistemul de conducere semi-automată, despre care directorul executiv Elon Musk a afirmat că este mai sigur decât șoferii umani.

Recomandări

DATORIA PUBLICĂ A ROMÂNIEI CREȘTE
ROMÂNI EVACUAȚI DIN GAZA
MACRON A IEȘIT LA ATAC
CÂTE LOCUINȚE DEȚINE TAYLOR SWIFT?
RECONSTRUCȚIA FACIALĂ A UNEI FEMEI DE 75.000 DE ANI
CEI MAI BOGAȚI OAMENI DIN SUA

Deși rezultatul acestui proces nu este obligatoriu din punct de vedere juridic în aceste alte cazuri, el servește drept indicator pentru a ajuta Tesla și alți avocați ai reclamanților să își perfecționeze strategiile, spun experții. Hsu, o rezidentă din Los Angeles, a dat în judecată producătorul de vehicule electrice în 2020, spunând că Tesla Model S a intrat într-o bordură în timp ce era pe Autopilot și apoi un airbag s-a declanșat „atât de violent încât a fracturat maxilarul reclamantei, i-a scos dinții și i-a provocat leziuni nervoase la nivelul feței”.

Tesla a negat răspunderea pentru accidentul din 2019.
După verdictul de vineri, juratul Mitchell Vasseur, în vârstă de 63 de ani, a declarat pentru Reuters că el și colegii săi jurați s-au simțit rău pentru Hsu, dar în cele din urmă au stabilit că Autopilotul nu a fost de vină.

Citește și