• Standardele de frumusețe se schimbă tot mai des, iar presiunea socială de a arăta cât mai „potrivit” noului trend este din ce în ce mai mare.
  • Aspectul fizic te ajută să te integrezi în orice context social, dar poate să îți pună și piedici.
  • Felul în care arăți poate influența chiar și decizia unui angajator.

Este aspectul fizic un criteriu de integrare socială? Sunt persoanele care arată bine favorizate conștient la locul de muncă?

„Categoric, da. Angajatorul este cel care selectează un anumit tipar, selectează o anumită tipologie a viitorului angajat. În funcție de preferințele lui erotice, sexuale, sociale, de branding sau preferințele economice, angajatul este ales și datorită aspectului fizic, nu neapărat a noțiunii constitutive de structură cognitivă, respectiv viitoare rezultate financiare. Multe afaceri sunt realizate bazându-se pe aspectul fizic al angajaților. Angajatorul fiind o persoană care are probleme mari psiho-comportamentale și care dorește să controleze un anumit tipar, elementar spune el, de persoană pe care să o poată influența pentru favoruri de natură sexuală.

În funcție de bolile mentale pe care le are angajatorul, noi trebuie să fim conștienți că ne aflăm într-un pericol ce nu variază, ci rămâne același tot timpul, de hărțuire atât sexuală, cât și morală și fizică, la locul de muncă, datorită existenței acestei forme de răzbunare din partea angajatorului ce caută un anumit tipar de angajat, nu angajează chiar pe oricine. Ca să arăți bine în 2024 trebuie să fii extrem de bazat cognitiv, să accepți treaba asta. Cu cât arăți mai bine, cu atât angajatorul dă mai multă putere la tine”, spune Radu Leca, psiholog.

Ce impact are social media asupra standardelor de frumusețe?

„Când ai un brand și te ții de el, nu poți să ai banii nici lui Brad Pitt, nici alte vedete de la Hollywood, ca să-ți injectezi diferite substanțe să par tânăr și la 65 de ani. Și atunci, mizeriile astea de filtre sunt cele mai importante din viața ta, fiindcă tu îți dai vârsta înapoi cu 5 ani, cu 10 ani, cu 15 ani… De exemplu, e o platformă care se numește Tinder unde sunt oameni care se cuplează strict pentru „friends with benefits”. Și aud destul de multe povești care spun în felul următor, am ales ceva extraordinar, ceva fabulos, dar când m-am întâlnit, nu era ea, era altă persoană. Omul a suferit, adică a avut o reacție rea, pentru că tipa de acolo de pe net nu era tipa cu care m-am întâlnit” a declarat pentru Aleph News psihologul Radu Leca.

Recomandări

ALICIA KEYS E NOMINALIZATĂ LA TONY AWARDS
O GENERAȚIE DE SINGURATICI
MENIU A LA GREC
UE DĂ 9 MIL € PT. CHIRURGIA CU HOLOGRAME
ȘOȘOACĂ INTRĂ ÎN CURSA PENTRU PMB
AVEREA LUI MUSK CREȘTE

Citește și