• Insomniile apar din cauza strestului, anxietății, depresiei sau chiar a unei boli.
  • Mai mult de 50% dintre români dorm mai puțin de 7-8 ore pe noapte și peste 75% suferă de epuizare.
  • Salas îți recomandă să-ți faci o rutină înainte de culcare și să îți acorzi aproximativ 20 de minute pentru a adormi.

De câte ori ai avut insomnii până acum? Dacă și tu ai momente în care ești obosit și totuși simți că nu poți să adormi, neurologul de somn Salas de la Centrul Johns Hopkins pentru Somn și Wellness a descoperit câteva soluții pentru a-ți rezolva problema. Potrivit datelor, mai mult de 50% dintre români dorm mai puțin de 7-8 ore pe noapte și peste 75% suferă de epuizare.

De ce avem insomnii și cum putem să le tratăm?

Insomniile apar din cauza strestului, anxietății, depresiei sau chiar a unei boli. Cel mai rău lucru pe care îl poate face cineva atunci când are insomnie este să stea în pat și să nu doarmă spune Salas, care este și neurolog de somn la Centrul Johns Hopkins pentru Somn și Wellness.

Salas îți recomandă să-ți faci o rutină normală înainte de culcare și să îți acorzi aproximativ 20 de minute pentru a adormi, dar asta fără să te uiți la telefon sau la ceas, doar estimezi. Salas recomandă pacienților săi să asculte muzică clasică sau sunete ale naturii pentru a-și ajuta creierul să facă asocierea cu somnul.

Recomandări

CANDIDATURA LUI PIEDONE, CONTESTATĂ
PARTIDELE PRO-RUSE CONTRA MAIA
HALEP NU MERGE LA MADRID
RUUD ÎȘI IA REVANȘA CU TSITSIPAS
MELANIA, EȘTI CU TRUMP?
BECKHAM ÎL DĂ ÎN JUDECATĂ PE WAHLBERGHL

Dacă ai impresia că nu poți să dormi, să știi că nu trebuie să te ridici din pat și să te apuci să-ți faci treburile prin casă sau să verifici mail-urile primite de la job. Și dacă încerci toate practicile recomandate și încă ai insomnii, există medicamente eficiente fără prescripție medicală sau pe bază de rețetă pe care le poți discuta cu medicul tău. Dacă dormi între șapte și nouă ore și te simți obosit în timpul zilei, ar putea exista și aici o tulburare de somn pe care trebuie să o tratezi.

Citește și