- The Atlantic: Cum te comporți într-un restaurant, așa te comporți și în viață.
- Ambrosă: Preferințele la mâncare pot reflecta anumite trăsături de personalitate.
- Ambrosă: Comportamentul la restaurant poate fi influențat de stres și starea de spirit.
- „Pentru mine, cel mai clar indicator că o persoană va fi prietenoasă sau cel puțin drăguță, este contactul vizual” spune Darron Cardosa, chelner și blogger The Bitchy Waiter.
Dacă dragostea trece prin stomac, uite că și psihologia o găsești la restaurant. Vrei să cunoști mai bine o persoană? Invit-o la cină! Restaurantele sunt locurile ideale pentru a observa interacțiunile umane, arată un articol The Atlantic. Care este motivul? Ei bine, felul în care oamenii se comportă în restaurante spune foarte multe despre ei.
Detalii îți oferă psihologul Ana Maria Ambrosă. „Atitudinea față de personalul restaurantului, modul în care interacționează persoana cu ospătarii și personalul de servire poate oferi indicii despre nivelul său de respect și empatie. Pentru că o persoană politicoasă, respectuoasă și cu un comportament plăcut poate sugera o personalitate deschisă și empatică. Putem vorbi și despre modul în care face comanda, pentru că astfel ne oferă indicii despre nivelul său de încredere în sine și despre abilitatea sa de a lua decizii”, arată psihologul.
Psihoterapeut: Este necesar să conversăm și despre lucrurile care ne deranjează
Interacțiunea cu ospătarul, modul în care consumă mâncarea sau procentul adăugat notei la final sunt câteva dintre aspectele care îți oferă indicii despre personalitatea persoanei cu care ești la masă. Raul Lupaș, psiholog clinician și psihoterapeut, îți spune mai multe. „Unele reacții pe care o altă persoană le are în plan social pot să fie considerate de către propria persoană ca fiind exagerate. Dar asta nu trebuie să însemne neapărat că ele sunt exagerate. Noi trăim într-o cultură care nu a educat capacitatea de a purta conversații dificile. Mai degrabă am învățat să le evităm. Este necesar să învățăm să conversăm și despre lucrurile care ne deranjează sau care sunt nepotrivite”, notează Lupaș.
Citește și