Made în China sau made for China? În 2023, asiaticii au dat pe lux cu 50% mai mulți bani față de 2022

Nu poate low-budget-ingul să strice piața produselor de lux, cât o pot ridica chinezii.

În ciuda trendurilor occidentale de a nu mai arunca cu banii pe tot ce văd mai atrăgător în ultimele colecții ale designerilor, piața globală a modei de lux va ajunge la peste 400 de miliarde de dolari, în următorii 4 ani.

Dacă europenii sunt mai atenți cu banii pe care îi dau pe produse le lux, consumatorii asiatici, cu precădere cei chinezi au cheltuit în 2023 cu 50% mai mulți bani pe produse de lux, față de anul precedent, reiese dintr-o analiză XTB România, care preia date și de la Bank of America. Chinezii vor cheltui cu 10% mai mulți bani pe articole de lux, e prognoza analiștilor de la XTB.

Creșterea pieței globale a produselor de lux ar fi fost și mai mare, dacă nu ar fi intervenit conflictul din Orientul Mijlociu.

În schimb ce ține pe loc cererea în Europa nu e doar trendul care îi face pe oameni să cheltuiască mai puțin pe modă și mai mult pe proiecte mai importante.

Piața este afectată și de capacitatea scăzută de transport, care își revine prea lent, după ce zborurile au fost afectate de pandemie, spun datele oferite de Bank of America.

Citește și

Exit mobile version