- Mulți locuitori din țările mai sărace nu-și permit produse mai sănătoase.
- Sucurile din România au 10g/100ml zahăr, dublu față de Spania.
- BM: 70% dintre persoanele obeze trăiesc în ţări cu venituri mici.
Ești ceea ce mănânci, dar știi cu adevărat ce mănânci? Multinaționalele vând produse mai puțin sănătoase în țările cu venituri mai mici, este concluzia raportului Indicelui Global de Acces la Nutriţie.
Motivul principal este că mulți locuitori ai țărilor mai sărace nu-și permit produse mai sănătoase.
În prezent, puterea de cumpărare în România este cu 56% mai mică decât media europeană. O dietă sănătoasă costă 500 de lei pe lună la noi, dar jumătate dintre români nu și-o permit.
Studiul a analizat 30 dintre cei mai mari producători de alimente și băuturi din lume, prezenți și în România.
Camera de Comerț Româno-Germană spune că, în cele din urmă, decizia de cumpărare aparține clientului, iar aceasta este cea care influențează piața.
Mai alarmantă este practica vânzării unor produse cu compoziții diferite în același ambalaj. De exemplu, băuturile carbogazoase din România au un conținut de zahăr aproape dublu față de cele din Spania sau Olanda și un conținut de suc de fructe la jumătate față de cele din Grecia.
Asta expune consumatorii români la risc de obezitate și boli asociate. Banca Mondială estimează că 70% dintre persoanele obeze sau supraponderale trăiesc în ţări cu venituri mici sau medii.
Indicele Global de Acces la Nutriție arată că toate cele 30 de companii analizate trebuie să facă îmbunătăţiri. Doar 30% dintre ele au o strategie de îmbunătăţire a calităţii produselor. Și doar 34% din vânzările lor provin din produse mai sănătoase, sub ţinta de 50% stabilită pentru 2030.