• Cu toții iubim dulciurile, dar ceea ce nu ne dăm seama este că zahărul este un inamic major al sănătății noastre.
  • Zahărul este o dependență, iar majoritatea dependențelor nu pot fi abandonate fără a experimenta mai întâi anumite simptome.
  • După o lună fără zahăr, pofta de dulciuri va dispărea și va crește pofta de proteine și frunze verzi.

Cu toții iubim dulciurile, dar ceea ce nu ne dăm seama este că zahărul este un inamic major al sănătății noastre. Atunci când îl eliminăm din alimentația noastră, se produc schimbări importante. Zaharurile naturale din fructe, lapte și alte alimente nu sunt dăunătoare pentru tine, ci bune pentru sănătate, așa că pot fi consumate în cantități mai mari cu alimentele enumerate mai sus.

Eliminându-le din alimentația ta, poți îmbunătăți semnificativ sănătatea și le poți înlocui pur și simplu cu înlocuitori naturali ai zahărului, cum ar fi mierea, stevia sau siropul de arțar. Desigur, acest lucru este mai ușor de spus decât de făcut. Este doar o chestiune de alegere, iar prin simpla renunțare la zahăr vei preveni majoritatea daunelor pe care acesta le provoacă, iar efectele pe termen lung pot fi impresionante.

Ce se întâmplă după prima săptămână?

Atunci când nu mai mănânci zahăr timp de o săptămână, în corpul tău se întâmplă două lucruri. Dacă stilul de viață anterior a fost dominat de alimente procesate, sucuri, băuturi carbogazoase și zaharuri, probabil că te vei afla încă în faza de detoxifiere. La urma urmei, zahărul este o dependență, iar majoritatea dependențelor nu pot fi abandonate fără a experimenta mai întâi anumite simptome și o criză. În prima săptămână, și dacă ai mâncat mult zahăr în trecut, este posibil să te confrunți cu pofta de zahăr, anxietate și, în cazuri grave, chiar depresie.

Recomandări

CRESC TENSIUNILE CHINA-TAIWAN
CIOLACU: ROMÂNIA ȘI TURCIA NU SUNT COMPETITORI
STRESUL NE DOBOARĂ
FRANȚA SCHIMBĂ DOCTRINA
CE ȚINUTE AU ALES VEDETELE LA CANNES
CONFLICT VIOLENT ÎN PARLAMENTUL ROMÂNIEI

Aceste efecte dispar, de obicei, după prima săptămână, dar pot dura o săptămână sau două, în funcție de nivelul de dependență de zahăr. Dacă aportul de zahăr este mai moderat și ai trecut la o dietă bogată în proteine, fibre și grăsimi sănătoase, ar trebui să te simți foarte bine după doar șapte zile. Vei fi mai puțin leneș, nivelul zilnic de energie va fi mai stabil și starea de spirit se va îmbunătăți.

Ce se întâmplă după o lună și ce se întâmplă după un an?

După o lună fără zahăr, pofta de dulciuri va dispărea și va crește pofta de proteine și frunze verzi. Dacă petreci un an întreg fără zaharuri procesate, sănătatea ta se va îmbunătăți. Corpul tău se va adapta la consumul de nutrienți esențiali și probabil că vei pierde kilograme.

De reținut că, în acest stil de viață, este posibil să te lași ocazional pradă unui viciu dulce. Scopul este de a avea o alimentație sănătoasă în cea mai mare parte, dar acest lucru nu ar trebui să te împiedice să incluzi ocazional o excepție dulce în alimentația ta. Dacă te decizi să accepți provocarea și să renunți la zahăr, următoarele schimbări pozitive se vor produce pentru tine:

Greutatea se va stabiliza

Dependența de zahăr este reală. Cu cât consumi mai mult, ai mai multă poftă, mai ales dacă consumi multe zaharuri procesate, care se găsesc în alimentele grase și fast-food și în mesele bogate în carbohidrați. Dacă renunți la zahăr, corpul tău îți va mulțumi pentru că nu va trebui să se confrunte cu calorii suplimentare nedorite. La început vei simți o poftă puternică de dulciuri, dar, pe măsură ce organismul tău se curăță de zaharurile artificiale, nu vei mai simți foame tot timpul, vei pierde kilograme și greutatea ta se va stabiliza.

Vei avea mai multă energie

Atunci când suntem obosiți, mâncăm adesea alimente sau băuturi energizante cu un conținut ridicat de zahăr, pentru că vrem ceva care să ne ridice rapid moralul. Ironia este că, de fapt, ne privăm corpul de energia de care are nevoie. Tot zahărul pe care îl consumăm blochează capacitatea organismului nostru de a menține un nivel maxim de energie. Atunci când ești obosit, nu căuta ciocolată sau băuturi bogate în cofeină și zahăr. Acest lucru te va ajuta să eviți creșterile și scăderile mari de zahăr din sânge care te fac să te simți obosit.

Pielea ta va fi mai sănătoasă și mai frumoasă

Nu este un secret că zahărul agravează și adesea provoacă acnee și coșuri. Dacă nu poți scăpa de ele cu ajutorul cosmeticelor și al cremelor, ia în considerare eliminarea zahărului din alimentația ta, deoarece este posibil ca problemele de acnee să provină din interior. Multe persoane care au făcut acest lucru au confirmat că pielea lor a devenit rapid mai frumoasă și mai sănătoasă.

Digestia va deveni regulată

O alimentație bogată în fibre și reducerea la minimum a alimentelor grele, inclusiv a zahărului, este bună pentru sistemul nostru digestiv. Chiar și reducerea drastică a consumului de zahăr va avea un impact mare asupra sistemului tău digestiv. Stomacul și intestinele tale vor digera mai ușor tot ceea ce mănânci și vei merge mai des laa toaletă, în timp ce constipația dureroasă va fi o amintire.

Nu vei mai avea poftă de zahăr

Crezi sau nu, poți scăpa de pofta de dulce eliminând zahărul. După un timp, ciocolata preferată poate deveni prea dulce, așa că bucură-te de gustul fructelor și de zaharurile naturale pe care le conțin. După o lună sau două, când vei încerca o bucată din produsele de patiserie preferate, vei fi surprins cât de dulce este cu adevărat.