• Dr. Lauren Roth a declarat că noile descoperiri reflectă, din păcate, ceea ce vede în practica sa.
  • Tinerii, indiferent de statutul socio-economic, trebuie să încerce să limiteze timpul petrecut în fața ecranelor, să participe la sporturi/activități organizate și să găsească timp pentru a petrece în aer liber.
  • Copiii care se jucau jocuri video, se uitau la televizor și foloseau rețelele de socializare după școală aveau aproape întotdeauna niveluri mai scăzute de bunăstare.

Noile cercetări confirmă pericolele pe care le reprezintă timpul petrecut prea mult în fața ecranelor pentru copii și adolescenți. Cei care fac sport, iau lecții de muzică sau socializează cu prietenii după orele de școală sunt mai fericiți și mai sănătoși decât copiii care sunt lipiți de un ecran în timpul acestor ore.

Timpul petrecut în fața ecranului, în care stai și te uiți la televizor sau te joci jocuri pe calculator sau dai scroll pe rețelele de socializare ore în șir, este atât de dăunător, deoarece este sedentar și, de obicei, nu este captivant, a declarat autorul studiului Rosa Virgara, cercetător asociat la Universitatea din Australia de Sud.

Ea și colegii ei au analizat modul în care aproape 62.000 de copii cu vârste cuprinse între 4 și 9 ani își petreceau timpul după școală. Acești copii au completat, de asemenea, chestionare despre bunăstarea lor. Copiii care se jucau jocuri video, se uitau la televizor și foloseau rețelele de socializare după școală aveau aproape întotdeauna niveluri mai scăzute de bunăstare decât colegii lor care participau la activități extrașcolare, a arătat studiul.

Recomandări

BANII PENTRU UCRAINA RĂMÂN ÎN SUA
NO MORE EMMA?
CE FACEM CU POLUAREA?
SORANA MERGE ÎN TURUL 3 LA MADRID OPEN
ECONOMIA AMERICANĂ ÎNCETINEȘTE
CIOLACU ÎNCHEIE DISCUȚIILE CU PIEDONE

Copiii din medii socio-economice mai puțin favorizate aveau mai puține șanse să facă sport, să ia lecții de muzică sau să iasă cu prietenii decât copiii care proveneau din gospodării mai bogate, dar studiul a constatat că cei care au avut acces la sporturi organizate au fost mai fericiți și mai sănătoși ca urmare.

Mai exact, copiii din medii socio-economice mai puțin favorizate care făceau sport în mod frecvent aveau cu 15% mai multe șanse de a fi optimiști, cu 14% mai multe șanse de a fi fericiți și mulțumiți de viața lor și cu 10% mai multe șanse de a-și putea controla emoțiile, în comparație cu acei copii care nu făceau sport după școală, a arătat studiul.

Părinții și îngrijitorii ar trebui să încerce să limiteze timpul petrecut în fața ecranelor și să încurajeze alte activități după școală, a spus Virgara.

Aș încuraja părinții să încerce să stabilească anumite limite în jurul utilizării ecranelor [și] să încurajeze copiii să fie activi înainte sau după utilizarea ecranelor, sau să ofere activități alternative, cum ar fi ascultarea de muzică, colorarea atentă, jocuri de societate sau puzzle-uri, dacă sunt în căutarea unor activități liniștite, a spus ea.