„Cred că Emma va câştiga mult peste 100 de milioane de dolari în următorul an calendaristic. Îi va eclipsa pe toţi”, a declarat Jonathan Shalit, preşedintele Grupului InterTalent, o agenţie de gestionare a talentelor din Londra.

Shalit, care l-a reprezentat pe boxerul britanic dublu medaliat cu aur la olimpiade Nicola Adams, a adăugat că cele mai mari mărci din lume vor „dărâma uşa Emmei”. Acest lucru ar putea duce la acorduri de sponsorizare profitabile din modă, bijuterii, produse cosmetice, îngrijirea pielii şi îngrijirea părului, a declarat el pentru CNN Business.

Performanțele Emmei Răducanu la US Open

Raducanu a învins-o sâmbătă pe adolescenta canadiană Leylah Fernandez, devenind cea mai tânără câştigătoare de mare slam de când Maria Sharapova a câştigat Wimbledon, în 2004, la vârsta de 17 ani.

Recomandări

AVERTISMENTUL LUI PUTIN CĂTRE OCCIDENT
CUM DEVII MAI PRODUCTIV LA MUNCĂ
ZIUA MONDIALĂ A RECICLĂRII
CUM VA FI VIAȚA ÎN WOVEN CITY
BIDEN FACE BANI PENTRU CAMPANIE
MACRON VA CERE ÎNCETAREA FOCULUI ÎN UCRAINA

Este, de asemenea, primul jucător din istorie care a câştigat unul dintre primele patru turnee de top după ce a trecut prin runde de calificare. Victoria ei a ţinut prima pagină a ziarelor din întreaga lume duminică şi luni, inclusiv The New York Times şi The Guardian.

În China, victoria lui Raducanu a fost apreciată de către mass-media de stat şi a pe platforma de socializare Weibo, unde fanii au sărbătorit moştenirea ei chineză. Emma s-a născut în Canada, dintr-o mamă chineză şi un tată român, înainte de a se muta în Regatul Unit când avea doi ani.

„Brandurile globale vor căuta susţinerea ei – alături de actualii săi sponsori Nike şi Wilson – având în vedere faptul că este un cetăţean al lumii cu origini canadiene, române, chineze şi britanice. Licitaţia va începe de astăzi”, a spus Allyson Stewart-Allen, CEO al International Marketing Partners.

Răducanu este „visul oricărui comerciant”, a declarat într-un comunicat Stewart-Allen.

În urma victoriei sale, Raducanu s-a adresat fanilor în mandarină într-un scurt videoclip postat pe contul oficial Weibo al US Open. În Marea Britanie, regina Elisabeta a II-a, ducele şi ducesa de Cambridge şi premierul Boris Johnson au fost printre cei care au felicitat-o.

Raducanu a „captat imaginaţia lumii”, a continuat Shalit. „Oamenii care nu ar avea niciun interes pentru tenis sunt total captivaţi de ea”, a adăugat el. „Dacă Emma câştigă Wimbledonul anul viitor şi poate fi campioană în următorii cinci până la 10 ani, va deveni prima stea sportivă feminină miliardară din lume”.

Emma Răducanu ar putea intra în elita sportului

O asemena situaţie ar aduce-o pe Emma într-un grup de sportivi de elită, cu o carieră îndelungată, care îi include pe baschetbalistul Michael Jordan, pe jucătorul de golf Tiger Woods şi pe Roger Federer.

Federer a devenit al şaselea sportiv activ care a ajuns la un miliard de dolari în câştiguri în acest an, a raportat Forbes luna trecută. El a câştigat 90,6 milioane de dolari doar în 2021 din turnee şi acorduri de sponsorizare, făcându-l cel mai bine plătit jucător de tenis. Japoneza Naomi Osaka ocupă locul doi cu 60,1 milioane de dolari, urmată de Williams cu 41,8 milioane de dolari.

Osaka este cea mai bine plătită sportivă din toate timpurile, potrivit Forbes.

Opinii moderate în privința câștigurilor

Simon Chadwick, profesor la Emlyon Business School din Franţa este mai pesimist. Previziunile că Raducanu va câştiga peste 100 de milioane de dolari ca urmare a unei singure victorii de Grand Slam, sunt „mult depăşite”, a declarat el pentru CNN Business.

„O stea de tenis trebuie să susţină niveluri ridicate de succes pe o perioadă de ani pentru a câştiga acest tip de sumă. Şi sarcina este adesea mai dificilă pentru jucătoare, care sunt de obicei plătite mai puţin decât omologii lor de sex masculin”, a adăugat el.

Victoria de la US Open este un „început bun”, însă Raducanu va trebui să continue să câştige pentru a intra în „liga banilor”, a adăugat el.

O ajută că vorbeşte mandarina, ceea ce ar putea atrage mărci chineze care doresc să intre pe pieţe internaţionale, sau mărci internaţionale care doresc să îşi sporească vizibilitatea în China, a spus Chadwick, dar Răducanu ar putea fi nevoită mai întâi să o ajungă din urmă la Osaka.