• Charles Leclerc a câștigat Marele Premiu al Principatului Monaco, punând capăt unei serii de rezultate dezamăgitoare pe circuitul de acasă și obținând prima sa victorie de la Marele Premiu al Austriei din 2022.
  • Coechipierul său de la Ferrari, Carlos Sainz, a terminat pe locul trei pe podium, în timp ce Leclerc a rezistat presiunii lui Oscar Piastri de la McLaren.
  • Strategia și schimburile de pneuri în condiții de steag roșu au influențat semnificativ cursa, iar Lewis Hamilton a criticat strategia echipei Mercedes după cursă.

Charles Leclerc a câștigat în sfârșit Marele Premiu al Principatului Monaco, rezistând presiunii constante din partea lui Oscar Piastri de la McLaren. Victoria sa, pe circuitul unde a crescut, a pus capăt unui șir de rezultate dezamăgitoare la Monte Carlo, scrie ABC News.

Coechipierul său de la Ferrari, Carlos Sainz, a terminat pe locul trei, completând podiumul. Leclerc, care nu obținuse niciodată un podium în cele cinci încercări anterioare, a reușit astfel prima sa victorie de la Marele Premiu al Austriei din 2022.

„Nu există cuvinte care să explice asta… este o cursă atât de dificilă. Faptul că am pornit de două ori din pole position și nu am putut reuși face ca acest lucru să fie și mai bun. Înseamnă foarte mult. Este cursa care m-a făcut să visez să devin pilot de Formula 1,” a declarat Leclerc emoționat după cursă.

Recomandări

A ÎNCEPUT BACALAUREATUL 2024
ISRAELUL MOBILIZEAZĂ REZERVIȘTI
CINE OCUPĂ FUNCȚIILE DE TOP DIN UE
CUM SE ÎNCHEIE SAGA LA S1 SI S2?
CASH SAU LA BANCĂ?
E BĂTAIE PE POSTUL LUI DRULĂ

Victoria lui Leclerc a fost asigurată printr-un tur excelent în calificările de sâmbătă, esențiale pe străzile înguste din Monaco. Comisarii au decis că Esteban Ocon va primi o penalizare de cinci locuri pe grilă la următoarea cursă din Montreal, în urma unui incident.

Carlos Sainz a fost salvat de regulamentele F1 după ce a suferit o pană în timpul cursei, în urma unui contact cu Piastri. Datorită steagului roșu, Sainz a reluat cursa de pe locul trei.

Regulile care cer folosirea a două seturi diferite de pneuri au permis piloților să facă schimb în condiții de steag roșu. Cei care au început cu pneuri medii, inclusiv Leclerc, Piastri, Sainz și Norris, au putut continua pe pneuri dure până la finalul cursei. În schimb, Verstappen și piloții Mercedes, Hamilton și Russell, care au început pe pneuri dure, au fost dezavantajați.

Lewis Hamilton a criticat strategia echipei sale la întoarcerea la boxe, sugerând că ar fi preferat să înceapă pe pneuri medii pentru a evita riscul unui steag roșu timpuriu.

Pe măsură ce cursa avansa, un ritm rapid a fost stabilit de cele patru mașini din frunte, în timp ce Russell, pe pneuri medii, încerca să gestioneze uzura pneurilor pentru a evita o altă oprire. Aceasta a creat o diferență mare între Norris, al patrulea, și Russell, al cincilea, cu Verstappen blocat pe locul șase. Verstappen și Hamilton au schimbat pneurile, dar Tsunoda a rămas în urmă, încercând să termine fără o altă oprire.

Citește și