• Lanțul muntos Atapuerca conține unele dintre cele mai bogate dovezi ale activității umane preistorice din întreaga Europă.
  • Până în prezent, cea mai veche fosilă umană cunoscută în Europa era un alt maxilar descoperit în același sit în 2007.
  • Actuala fosilă a fost dezgropată în același loc la 30 iunie.

Arheologii spanioli asociați cu fundația non-profit Atapuerca raportează descoperirea a ceea ce ar putea fi cea mai veche fosilă umană găsită vreodată în Europa. Descoperirea constă într-un fragment de maxilar care a fost descoperit în lanțul muntos Atapuerca din nordul Spaniei. Datând de acum aproximativ 1,4 milioane de ani, aceasta ar putea fi cea mai veche fosilă umană descoperită vreodată în Europa, depășind-o pe cea mai veche fosilă actuală cu aproximativ 0,2 milioane de ani, potrivit unui comunicat de presă publicat vineri.

Lanțul muntos Atapuerca conține unele dintre cele mai bogate dovezi ale activității umane preistorice din întreaga Europă. Acestea sunt atât de importante pentru cercetătorii care studiază această perioadă din evoluția umanității, încât situl din Sierra de Atapuerca a fost desemnat ca sit al Patrimoniului Mondial UNESCO.

Acest lucru s-a întâmplat după descoperirea unei comori de peste 1.600 de fosile umane în situl Sima de los Huesos (Groapa oaselor) începând cu anul 1992 și după descoperirea a două rămășițe umane vechi de peste 900.000 de ani, care au definit o nouă specie, Homo antecessor, în 1993.

A.I. NEWS
ULTIMATUM PENTRU HAMAS
CÂT INVESTESC PARTIDELE ÎN PROPAGANDĂ
UNDE MERGE REGELE CHARLES
MACRON A IEȘIT LA ATAC
FERRARI LANSEAZĂ UN NOU BOLID

Până în prezent, cea mai veche fosilă umană cunoscută în Europa era un alt maxilar descoperit în același sit în 2007 și datat la o vechime de aproximativ 1,4 milioane de ani. Actuala bucată a fost dezgropată în același loc la 30 iunie, la o adâncime de aproximativ doi metri sub falca anterioară. Datorită acestei poziții, este logic și rezonabil să credem că este mai veche, a declarat, în cadrul unei conferințe de presă, paleoantropologul Jose-Maria Bermudez de Castro, co-director al proiectului de cercetare de la Atapuerca.