• Un nou raport publicat în Scientific Reports ar putea schimba totul despre planurile noastre pentru alimentele cultivate în spațiu.
  • Deși sunt vitale pentru a furniza nutrienții de care au nevoie astronauții în timpul șederii lor în afara atmosferei Pământului, aceste plante crescute sunt aparent mult mai susceptibile la bacterii precum salmonella.
  • Când au folosit acest sistem fără greutate pentru a păcăli plantele să creadă că nu sunt în gravitație, cercetătorii au descoperit că salata verde avea mai multe șanse să aibă stomatele deschise.

Un nou raport publicat în Scientific Reports ar putea schimba totul despre planurile noastre pentru alimentele cultivate în spațiu, cum ar fi salata verde și alte legume cu frunze verzi. Deși sunt vitale pentru a furniza nutrienții de care au nevoie astronauții în timpul șederii lor în afara atmosferei Pământului, aceste plante crescute sunt aparent mult mai susceptibile la bacterii precum salmonella, arată studiul.

Cercetarea a fost condusă de oameni de știință care lucrează cu Universitatea din Delaware și ridică unele îngrijorări cu privire la posibilele planuri de utilizare a alimentelor cultivate în spațiu în misiunile de explorare în spațiul adânc, cum ar fi viitoarea misiune cu echipaj uman a NASA pe Marte.

Dacă rapoartele sunt adevărate, iar alimentele cultivate în spațiu, cum ar fi legumele cu frunze verzi, au mai multe șanse să culeagă bacterii, ar putea reprezenta o amenințare periculoasă pentru astronauți, deoarece tot mai mulți sunt trimiși în spațiu în următoarele decenii.

CE FACEM CU SISTEMUL PATRIOT
NIO LANSEAZĂ UN NOU MODEL
UNIVERSITATEA SPRIJINĂ ARTA
UE INVESTIGHEAZĂ META
AU VEDETELE SUCCES PE TINDER?
SUA SANCȚIONEAZĂ TRANSFERURILE ILEGALE DE ARME

Deși din punct de vedere tehnic nu au putut testa modul în care plantele cresc în microgravitație pe Pământ, cercetătorii au folosit echipamente speciale pentru a recrea mediul lipsit de greutate găsit la bordul Stației Spațiale Internaționale, care servește și ca un precursor al modului în care oamenii ar trăi în spațiu.

Când au folosit acest sistem fără greutate pentru a păcăli plantele să creadă că nu sunt în gravitație, cercetătorii au descoperit că salata verde avea mai multe șanse să aibă stomatele deschise, care sunt pori minusculi în frunze și tulpini care se închid în mod normal atunci când o plantă simte nevoia se apară.

Aceste stomatele se închid de obicei atunci când factorii de stres precum bacteriile se apropie. Cu toate acestea, oamenii de știință au descoperit că atunci când se confruntă cu medii fără greutate precum cele găsite în spațiu, stomatele nu s-au închis, lăsând planta susceptibilă la bacterii.