• Quasarul se află la o distanță de 12 miliarde de ani-lumină și există încă din primele zile ale universului.
  • Gaura neagră care alimentează acest quasar îndepărtat este de peste 17 miliarde de ori mai mare decât soarele.
  • Discul rotativ din jurul găurii negre a quasarului – gazul luminos care se învârte și alte materii provenite de la stelele înghițite – este ca un uragan cosmic.

Astronomii au descoperit ceea ce ar putea fi cel mai strălucitor obiect din univers, un quasar cu o gaură neagră în centru, care crește atât de repede încât înghite echivalentul unui soare pe zi.

Quasarul strălucește de 500 de trilioane de ori mai puternic decât soarele. Gaura neagră care alimentează acest quasar îndepărtat este de peste 17 miliarde de ori mai mare decât soarele, a anunțat luni o echipă condusă de australieni în revista Nature Astronomy, scrie AP.

CUM PUTEA FI EVITAT RĂZBOIUL RUSO-UCRAINEAN?
XI JINPING RESTRUCTUREAZĂ ARMATA
BIDEN CĂLĂTOREȘTE CU MARINE ONE
PAPA VIZITEAZĂ O ÎNCHISOARE DE FEMEI
IOHANNIS CAUTĂ JOB LA C.E.
LIGHT MAKES YOU FEEL BETTER

Quasarul se află la o distanță de 12 miliarde de ani-lumină și există încă din primele zile ale universului. Un an-lumină reprezintă 5,8 trilioane de mile.