• Schimbările climatice ar putea într-adevăr perturba călătoriile aeriene.
  • Durata turbulențelor severe a crescut în zona Atlanticului de Nord cu 55%.
  • În prezent, aviația este responsabilă pentru 2,5% din emisiile globale de CO2.

Un nou studiu al unei universități britanice a analizat consecințele încălzirii globale asupra turbulențelor. Potrivit oamenilor de știință, schimbările climatice le vor crește frecvența, declară T1info.

Sursă: L Express

Acesta este primul sondaj global de acest gen

Schimbările climatice ar putea într-adevăr perturba călătoriile aeriene. Într-adevăr, se așteaptă să apară tot mai multe turbulențe în următorii ani, potrivit unui studiu al Universității din Reading, Marea Britanie. Acest prim studiu global de acest fel a prezentat o imagine detaliată a efectelor așteptate.

Recomandări

PUTIN DISCUTĂ CU FICO
BIBI AMENINȚĂ REBELII HOUTHI
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
FONTANA DI TREVI SE REDESCHIDE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT

În timp ce turbulențele cauzate de furtuni sunt ușor de detectat de radarul aeronavei, după cum relatează Sky News, turbulența „aerului limpede” este imprevizibilă și practic invizibilă. Datorită vitezei sale de apariție, echipajele nu au întotdeauna posibilitatea de a avertiza pasagerii la timp pentru a-și pune centurile de siguranță. Oamenii de știință știu de mult timp că această turbulență clară a aerului va crește odată cu schimbările climatice, dar acum a fost dovedit. Concret vorbind, încălzirea globală perturbă curenții modificând brusc viteza sau înălțimea vântului.

Sondajul academic ia exemplul unei locații deasupra Atlanticului de Nord (una dintre cele mai aglomerate rute aeriene din lume). Durata turbulențelor severe a crescut acolo cu 55% (17,7 ore în 1979 față de 27,4 ore în 2020). Au crescut și turbulențele moderate și ușoare. „Turbulențele sunt peste tot în atmosferă, tot timpul”, a spus profesorul Paul Williams, coautor al studiului. „De obicei nu o poți vedea – ca și cum ai merge pe stradă și ai timp.”

Ar trebui să zburăm mai puțin?

Această problemă ridică o întrebare cheie: ar trebui să zburăm mai puțin? Într-adevăr, zborurile contribuie la schimbările climatice prin eliberarea de dioxid de carbon și alte gaze dăunătoare. Pentru profesorul Williams, renunțarea la zbor nu ar rezolva problema. „Aviația reprezintă în prezent un mic procent din totalul emisiilor globale, așa că oprirea zborului nu ar face nici măcar o mică zgârietură în amprenta noastră de carbon”, a spus omul de știință. În prezent, aviația este responsabilă pentru 2,5% din emisiile globale de CO2.

Citește și: