• Temperaturile ar putea urca până la 70C și ar putea transforma planeta într-un mediu ostil, lipsit de hrană și apă”.
  • Proiecțiile apocaliptice provin din primele modele climatice realizate cu ajutorul unui supercomputer.
  • Pământul ar deveni atât de fierbinte încât doar 8% până la 16% din supercontinentul proiectat ar fi locuibil.

Încălzirea globală extremă va elimina probabil toate mamiferele – inclusiv oamenii – de pe fața Pământului în 250 de milioane de ani, potrivit unui nou studiu științific, informează Sky News.

Temperaturile ar putea urca până la 70C și ar putea transforma planeta într-un mediu ostil, lipsit de hrană și apă”, avertizează cercetarea. Planeta s-ar încălzi atât de mult încât multe mamifere nu ar mai putea supraviețui – iar continentele Pământului ar fuziona pentru a forma un supercontinent fierbinte, uscat și nelocuibil.

Proiecțiile apocaliptice provin din primele modele climatice realizate cu ajutorul unui supercomputer. Acestea sugerează că soarele ar deveni mai strălucitor, iar mișcările tectonice ar elibera cantități uriașe de dioxid de carbon (CO2) în aer prin erupții vulcanice.

A.I. NEWS
ULTIMATUM PENTRU HAMAS
CÂT INVESTESC PARTIDELE ÎN PROPAGANDĂ
UNDE MERGE REGELE CHARLES
MACRON A IEȘIT LA ATAC
FERRARI LANSEAZĂ UN NOU BOLID

Pământul ar deveni atât de fierbinte încât doar 8% până la 16% din supercontinentul proiectat ar fi locuibil. Mamiferele, inclusiv oamenii, sunt mai bine adaptate pentru a trăi în frig și sunt mai puțin capabile să facă față căldurii extreme.

Autorul principal al studiului, Dr. Alexander Farnsworth de la Universitatea din Bristol, a declarat: Supercontinentul nou apărut ar crea efectiv o triplă lovitură, cuprinzând efectul de continentalitate, un soare mai fierbinte și mai mult CO2 în atmosferă, de creștere a căldurii pentru o mare parte a planetei. Rezultatul este un mediu în mare parte ostil, lipsit de surse de hrană și apă pentru mamifere. Temperaturile generalizate cuprinse între 40C și 50C și extremele zilnice și mai mari, combinate cu niveluri ridicate de umiditate, ne vor pecetlui în cele din urmă soarta”.