• Observarea unei noi planete ar putea oferi informații despre modul în care s-au format planetele din sistemul nostru solar.
  • Până în prezent, doar alte două protoplanete au fost identificate.
  • Noul studiu a confirmat existența protoplanetei într-un disc de gaz și praf care înconjoară o stea aflată la 374 de ani lumină de sistemul nostru solar.

Astronomii au confirmat descoperirea foarte rară a unei noi planete la începutul formării sale, un progres care ar putea ajuta la o mai bună înțelegere a modului în care s-au format giganții gazoși precum Jupiter din propriul nostru sistem solar.

Descoperirea noii protoplanete, etapa în care o planetă încă adună material din mediul cosmic înconjurător, a fost confirmată după ce cercetătorii au analizat datele obținute de instrumentul Sfera de la Observatorul European de Sud, scrie The Independent.

Până în prezent, doar alte două protoplanete au fost identificate fără echivoc. Este vorba despre PDS 70 b și c, care orbitează în jurul stelei PDS 70.

CUM PUTEA FI EVITAT RĂZBOIUL RUSO-UCRAINEAN?
TRUMP ȘI ORBAN VOR SĂ FACĂ ALIANȚĂ
TAYLOR ȘI TRAVIS, SURPRINȘI ÎN LAS VEGAS STRIP
CE SPUNE MAȘINA TA DESPRE TINE?
CUM S-AU CUNOSCUT WILLIAM ȘI KATE?
RAY CHAN A MURIT LA 56 DE ANI

Noul studiu a confirmat existența protoplanetei într-un disc de gaz și praf care înconjoară o stea aflată la 374 de ani lumină de sistemul nostru solar, numită HD 169142. Acestea au fost publicate de o echipă care include cercetători de la Universitatea din Liège, Belgia, în revista Monthly Notices of the Royal Astronomical Society: Letters.

„Am folosit observațiile instrumentului Sphere al telescopului Very Large Telescope (VLT) al Observatorului European de Sud, obținute pe steaua HD 169142, care a fost observată de mai multe ori între 2015 și 2019”, a explicat coautorul studiului, Iain Hammond. „Deoarece ne așteptăm ca planetele să fie fierbinți atunci când se formează, telescopul a luat imagini în infraroșu ale HD 169142 pentru a căuta semnătura termică a formării lor”, a precizat cercetătorul de la Universitatea Monash din Australia.

Cu ajutorul acestor date, oamenii de știință au putut confirma prezența protoplanetei la aproximativ 37 de unități astronomice, adică de 37 de ori distanța de la Pământ la Soare față de steaua sa, ceea ce reprezintă „puțin mai mult decât orbita lui Neptun”.