• Oamenii de știință ar fi localizat un vulcan masiv, mai înalt decât Muntele Everest, pe suprafața planetei Marte.
  • Dacă echipa are dreptate, dezvăluirea ar putea avea implicații ample pentru înțelegerea geologiei marțiene de către oamenii de știință.
  • Dr. Pascal Lee speră că descoperirea ar putea ajuta la atragerea unor viitoare misiuni de explorare în zonă pentru a căuta gheață de apă sau chiar semne de viață.

Oamenii de știință ar fi localizat un vulcan masiv, mai înalt decât Muntele Everest, pe suprafața planetei Marte – și care a stat ascuns la vedere timp de decenii, arată o nouă cercetări.

Posibila descoperire a unui vulcan marțian a făcut valuri în întreaga comunitate de științe planetare de când președintele Mars Institute, Dr. Pascal Lee, autorul principal al unui rezumat despre formațiune, a prezentat descoperirile pe 13 martie la cea de-a 55-a Conferință de Științe Lunare și Planetare din The Woodlands, Texas.

Cercetarea a stârnit entuziasm – și a atras și unii sceptici.

POPULARITATEA AMERICII ESTE ÎN DECLIN
TRIMITEM PATRIOT UCRAINEI?
SE RĂCEȘTE VREMEA
NOI IPAD-URI DE LA APPLE
CAMILLA ÎNDEAMNĂ COPIII LA CITIT
PRINȚUL HARRY MERGE ÎN UK

Lee a declarat că el și Sourabh Shubham, doctorand în geologie la Universitatea din Maryland, College Park, au identificat un vulcan în regiunea Noctis Labyrinthus de pe Marte – o porțiune de teren în apropierea ecuatorului, cu o rețea de canioane. Este posibil ca vulcanul din „Labirintul de Noapte” să fi nu fi fost observat de oamenii de știință în ciuda anilor de observații prin satelit, deoarece nu se înalță deasupra peisajului înconjurător, a declarat Lee.

„Este, de asemenea, profund erodat și prăbușit de eroziune până la punctul în care, dacă nu cauți cu adevărat un vulcan, ți-ar fi foarte greu să îl observi foarte repede”, a declarat el pentru CNN.

Dacă echipa are dreptate, dezvăluirea ar putea avea implicații ample pentru înțelegerea geologiei marțiene de către oamenii de știință. Și, a spus Lee, el speră că descoperirea ar putea ajuta la atragerea unor viitoare misiuni de explorare în zonă pentru a căuta gheață de apă sau chiar semne de viață.