• Gliese 12b se află la 40 de ani lumină de Pământ și gravitează în jurul unei pitice roșii.
  • Este o planetă solidă iar temperatura la suprafață este de 41 de grade Celsius.
  • Cercetătorii spun că planeta ar putea adăposti apă în stare lichidă, indispensabilă vieții.

Oamenii de știință anunță descoperirea unei noi planete potențial locuibile, la doar 40 de ani lumină de Pământ. Numită „Gliese 12 b”, această nouă planetă ar putea adăposti apă, estimează o echipă de cercetători de la Universitatea Warwick din Anglia.

Ce știm despre aceasta nouă planetă?

Într-un studiu publicat săptămână trecută, Universitatea Warwik, în colaborare cu NASA și cu Agenția Spațială Europeană ESA au confirmat existența acestei planete potențial locuibile. Este situată în afara sistemului nostru solar, și este una dintre puținele planete solide cunoscute unde oamenii ar putea, teoretic, supraviețui.

Gliese 12 b orbitează în jurul unei stele pitice roșii, situată în constelația Peștilor. Steaua are aproximativ 27% dimensiunea soarelui nostru și 60% din temperatura sa.

OFICIAL LA NATO
VON DER LEYEN, APROBATĂ PENTRU CONDUCERE
UN BAN DAI ȘI STAI ÎN RAI
AU SUBIECTE DE DISCUȚIE
GLUTEN FREE, CAKE FOR ME!
COALIȚIA MUTĂ VINERI NEGOCIERILE

Dacă planeta este considerată potențial locuibilă, este pentru că îndeplinește un anumit număr de criterii. Pe lângă faptul că se află pe orbită în jurul stelei sale, la fel ca Pământul în jurul Soarelui, Gliese 12b este situată la o distanță suficientă pentru ca apa să existe în stare lichidă.

Oamenii de știință au calculat că temperatura de la suprafață ar fi de aproximativ 42°C. O temperatură care, potrivit BBC, este echivalentă cu cea înregistrată în Regatul Unit în timpul verii anului 2022. Astrofizicianul Thomas Wilson a declarat pentru BBC că această planetă este cea mai asemănătoare Pământului, în ceea ce privește dimensiunea și temperatura, despre care știm.

Cât ne-ar trebui ca să ajungem pe Gliese 12b?

Planeta este situată la 12 parsecs distanță, a declarat astrofizicianul Larissa Palethorpe pentru CNN. Cu alte cuvinte, ar dura aproximativ 225.000 de ani pentru a ajunge la ea la bordul rachetelor spațiale pe care le cunoaștem în prezent.

În ceea ce privește următorul pas, oamenii de știință speră să folosească telescopul spațial James Webb pentru a efectua analize spectroscopice. Această metodă implică captarea luminii stelelor care strălucesc prin atmosfera unei exoplanete și observarea lungimilor de undă absorbite de anumite molecule. În acest fel, oamenii de știință ar putea afla mai multe despre compoziția atmosferei.