• Șase praguri ecologice sunt în prezent depășite, iar alte două sunt pe cale de a fi atinse.
  • Noțiunea de limite planetare a devenit o referință în știința sistemului Pământului.
  • Octavian Berceanu: „Există posibilitatea de a inversa aceste tendințe de a depăși limitele de poluare de exemplu, așa cum am reușit cu refacerea stratului de ozon în ultimii cinci ani”.

Poluarea și exploatarea resurselor naturale au depășit capacitatea de reziliență a Pământului, șase din cele nouă „limite planetare” fiind deja depășite, arată un studiu studiu realizat de o echipă internațională de oameni de știință.

„Există posibilitatea de a inversa aceste tendințe de a depăși limitele de poluare, de exemplu, așa cum am reușit cu refacerea stratului de ozon în ultimii cinci ani. Noi trebuie să avem în vedere că introducem în natură foarte multe substanțe chimice de sinteză”, a spus Octavian Berceanu, activist de mediu.

Aceste praguri nu trebuie depășite pentru a păstra Pământul locuibil și a devenit un concept de referință în știința sistemului Pământului, având influență în politică și economie.

TRUMP ȘI ORBAN VOR SĂ FACĂ ALIANȚĂ
CE SPUNE MAȘINA TA DESPRE TINE?
UNDE MERGI ÎN VACANȚA DE PAȘTE?
UK AR TRIMITE SOLDAȚI ÎN GAZA
AVEM PRINTRE CELE MAI MICI PREȚURI LA ENERGIE
CUM S-AU CUNOSCUT WILLIAM ȘI KATE?

„Dacă limităm aceste substanțe chimice, cum ar fi plasticul, și le-am înlocuit cu materii biodegradabile sau materii care nu impactează la un nivel atât de înalt atmosfera, solul și apele, atunci putem recupera din pierderea de diversității. Pe de altă parte avem nevoie să creștem suprafața împădurită la nivel mondial, pentru că tendința actuală este de a distruge pădurile existente”, a mai spus Octavian Berceanu.