STUDIU. De ce ar trebui să te oprești din a adăuga sare în mâncarea ta

sare în mâncare
  • Există un lung istoric de cercetări științifice care arată că o dietă bogată în sare este riscantă.
  • Cercetătorii au urmărit participanții aproximativ nouă ani.
  • Oamenii de știință au văzut cum oamenii care adăugaseră mai multă sare în mesele lor, avea șanse mai mari de deces prematur.

Adăugarea de sare la masă este asociată cu o durată de viață mai mică și un risc mai mare de deces prematur, potrivit unui nou studiu.

Studiul a analizat peste 500.000 de persoane din cadrul UK Biobank, care au răspuns la un chestionar între 2006 și 2010 cu privire la obiceiurile lor în materie de sare și la frecvența cu care adăugau sare în mâncare. Înainte de a începe să revedeți toate rețetele preferate: Cercetătorii au analizat doar câtă sare a fost adăugată după ce mesele în cauză au fost gătite, potrivit rezultatelor publicate în iulie în European Heart Journal.

Cercetătorii au urmărit participanții aproximativ nouă ani și au descoperit că, cu cât oamenii adăugaseră mai multă sare în mesele lor, cu atât creșteau șansele de deces prematur. Cu toate acestea, acele persoane care consumau niveluri ridicate de sare ar putea să-și reducă riscul prin consumul mai multor fructe și legume, se arată în studiu.

Asociația Americană a Inimii recomandă ca adulții să nu consume mai mult de 2.300 de miligrame de sare pe zi – dar notează că limita ideală este de 1.500 de miligrame pe zi. Consumul de prea multă sare poate crește tensiunea arterială, care, la rândul său, poate provoca boli de inimă, accidente vasculare cerebrale și boli de rinichi, a precizat asociația cardiacă.

Recomandarea specialiștilor – o linguriță de sare pe zi

Serviciul Național de Sănătate din Marea Britanie recomandă ca adulții să își limiteze consumul de sodiu la aproximativ o linguriță de sare pe zi.

Există un lung istoric de cercetări științifice care arată că o dietă bogată în sare este riscantă, dar acest studiu adaugă un nou nivel de precauție împotriva adăugării mai mult în farfurie, a declarat autorul principal al studiului, Lu Qi, profesor de epidemiologie la Școala de Sănătate Publică și Medicină Tropicală a Universității Tulane din New Orleans.

O meta-analiză din 2020 a 133 de studii clinice randomizate privind reducerea aportului de mâncare sărată a găsit dovezi puternice că reducerea sodiului din alimentație a redus tensiunea arterială la cei cu hipertensiune existentă – și chiar și la cei care nu erau încă la risc.

Unul dintre principalii vinovați de nivelurile ridicate de sodiu din dietele noastre? Alimentele manufacturate, care folosesc adesea sarea pentru aromă, textură, culoare și conservare. Mai mult de 70% din sodiul pe care îl consumă americanii provine din ceea ce a fost adăugat de industria alimentară la produsele cumpărate ulterior în magazine sau restaurante, potrivit US Food and Drug Administration.