• Telescopul James Webb a descoperi cea mai veche gaură neagră într-o galaxie îndepărtată este vorba de un vid vechi de 13.2 miliarde de ani.
  • Gaura masivă, cea mai veche detectată vreodată, se află în centrul galaxiei CEERS 1019.
  • Oamenii de știință sunt nedumeriți de modul în care s-a format gaura neagră la scurt timp după Big Bang.

Telescopul spațial James Webb de la NASA a detectat o gaură neagră supermasivă veche de 13,2 miliarde de ani care ar putea schimba înțelegerea noastră despre formarea universului timpuriu, scrie Daily Mail.

Oamenii de știință sunt, de asemenea, nedumeriți cu privire la modul în care gaura neagră s-a format atât de repede deoarece majoritatea găurilor negre au apărut cu un miliard de ani în urmă.

Gaura masivă, cea mai veche detectată vreodată, se află în centrul galaxiei CEERS 1019, datând de la 570 de milioane de ani de la evenimentul care a dat naștere universului.

MESAJUL LUI IOHANNIS DE ZIUA EUROPEI
HAOS ÎN ADMINISTRAȚIA PUBLICĂ DIN ROMÂNIA
CUM AR FI EUROPA FĂRĂ ZIUA EUROPEI
AVERTISMENTUL UNUI CERCETĂTOR DESPRE A.I.
MAI ESTE EUROPA IUBITĂ?
CIOLACU DĂ VINA PE CÎȚU

Ce spun cercetătorii

O echipă condusă de Universitatea Texas din Austin a stabilit că abisul gigantic are o masă de aproximativ nouă milioane de ori mai mare decât cea a soarelui nostru și încă se dezvoltă prin gazul și praful interstelar din jur.

Oamenii de știință se aflau în mijlocul studiului Cosmic Evolution Early Release Science Survey, condus de Steven Finkelstein când au primit date despre acest vid masiv.

Gaura neagră din cadrul CEERS 1019 este mai asemănătoare cu gaura neagră din centrul galaxiei noastre, Calea Lactee, care are o masă de 4,6 milioane de ori mai mare decât cea a soarelui.

„Până acum, cercetările privind obiectele din universul timpuriu erau în mare parte teoretice’, a spus Dale Finkelstein. „Cu ajutorul telescopoului spațial James Webb, nu numai că putem vedea găuri negre și galaxii la distanțe extreme, dar acum putem începe să le măsurăm cu exactitate.”, a adăugat el.