• Noua aeronavă eVTOL spaniolă surprinde prin designul straniu.
  • Sistemul de propulsie inovator a fost gândit pentru stabilitate.
  • FlyFree are probleme de eficiență la prototipurile cu un singur loc.

Un eVTOL spaniol uimește prin design-ul său neașteptat. FlyFree este ridicat cu 16 elice, dispuse pe 4 brațe și se apleacă în timp ce se deplasează. Sistemul de propulsie FlyFree promite stabilitate, dar are o autonomie redusă de zbor.

Designul eVTOL al Crisalion, numit FlyFree, prezintă un sistem de propulsie unic cu o configurație 4×4. În locul propulsoarelor tradiționale la capetele brațelor, fiecare braț se termină cu un cadru secundar ce include patru elice mici. Acest sistem permite bascularea independentă a grupurilor de propulsoare pentru a menține cabina nivelată, îmbunătățind confortul pasagerilor fără a sacrifica manevrabilitatea.

Sistemul de propulsie FlyFree adaugă complexitate și vulnerabilități la fiecare braț principal, ceea ce poate reprezenta o problemă majoră în cazul unei defecțiuni. De asemenea, utilizarea a 16 elice de diametru mic crește sarcina și necesită mai multă putere pentru a menține zborul, ceea ce reduce eficiența și autonomia de zbor. Cu toate acestea, în testele prototipului la scară umană, sistemul a funcționat conform așteptărilor, menținând cabina stabilă.

Recomandări

FOȘTII ȘEFI SRI AJUNG SUB CONTROL JUDICIAR
UN ROMÂN E ARESTAT DE TRĂDARE
CE VOR PRIMARII ÎN 2024?
DR. HASHEM VREA SĂ FACĂ TRANSPLANT DE CAP
ORBAN ÎL APĂRĂ PE NETANYAHU
DEVII DEPENDENT DE PASTILELE PENTRU SLĂBIT

Abordarea inovatoare a Crisalion ar putea atrage interesul pentru aplicații specifice unde confortul pasagerilor este important. Compania are în plan lansarea unei versiuni îmbunătățite cu cinci locuri, care include aripi largi pentru zbor de croazieră și mecanisme active pentru bascularea propulsoarelor, planificată pentru 2030. Între timp, Crisalion se concentrează pe vehicule terestre, cu o rundă de investiții de 27 de milioane de dolari programată în curând.

Citește și