- Microsoft, Meta, Amazon și Google au semnat un acord pentru a combate deepfake în alegeri.
- Numărul de deepfakes care au fost create au crescut cu 900% de la an la an, conform Clarity.
- Dezinformarea în alegeri a fost o problemă majoră și constantă, încă din 2016.
Un grup de 20 de companii tehnologice de top a anunțat un angajament comun de combatere a dezinformării prin inteligență artificială în alegerile din acest an.
Industria vizează în mod special materialele de tip deepfake, care pot folosi materiale audio, video și imagini înșelătoare pentru a imita actori cheie în alegerile democratice sau pentru a furniza informații false despre vot.
Cine sunt acești giganți tech?
Microsoft, Meta, Google, Amazon, IBM, Adobe și designerul de cipuri Arm au semnat cu toții acest acord. Start-up-urile de inteligență artificială OpenAI, Anthropic și Stability AI s-au alăturat, de asemenea, grupului, alături de companii de social media precum Snap, TikTok și X.
Platformele tehnologice se pregătesc pentru un an cu alegeri uriașe în întreaga lume, care afectează peste patru miliarde de oameni din peste 40 de țări. Creșterea conținutului generat de AI a condus la preocupări serioase legate de dezinformarea legată de alegeri, numărul de deepfakes care au fost create crescând cu 900% de la an la an, potrivit datelor Clarity.
Dezinformarea în alegeri a fost o problemă majoră care datează încă din campania prezidențială din 2016, când actorii ruși au găsit modalități ieftine și ușoare de a răspândi conținut inexact pe platformele sociale. Legiuitorii sunt și mai îngrijorați astăzi, având în vedere creșterea rapidă a inteligenței artificiale. Vestea acordului vine la o zi după ce OpenAI, creatorul ChatGPT, a anunțat Sora, noul său model de video generat de inteligența artificială.
Citește și