- Peste 23.000 de melodii sunt identificate în fiecare minut de Shazam, iar aplicația a fost utilizată de peste 70 de miliarde de ori.
- Shazam creează o amprentă adio unică pentru fiecare piesă, mai apoi caută în baza de date a altă amprentă care se potrivește cu prima.
- Shazam a fost lansată în 2002, iar în 2018, Apple a cumpărat compania, ajutând Shazam să devină una dintre cele mai populare aplicații gratuite de muzică.
Peste 23.000 de melodii sunt identificate în fiecare minut de Shazam, iar aplicația a fost utilizată de peste 70 de miliarde de ori. Dar, deși utilizarea ei este simplă, un calcul complex face posibil acest lucru, scrie WSJ.
Shazam creează o amprentă adio unică pentru fiecare piesă, mai apoi caută în baza de date a altă amprentă care se potrivește cu prima. Asta înseamnă că simplifică sunetul cu date care pot fi procesate rapid.
Primul pas în crearea aplicației a fost digitalizarea foarte multor melodii, pentru că nu exista nicio bază de date care să poată fi folosită.
„Puneam CD-uri pe computer, care ajungeau într-un software pe care l-am creat. Am folosit 100.000 de CD-uri, asta înseamnă aproximativ 1.7 milioane de piese. Pentru ca CD-urile nu conțin metadate, am fost nevoiți să scrie numele fiecărei melodii, al fiecărui album și al fiecărui artist.”, spune Chris Barton, Co-fondator Shazam.
Shazam a fost lansată în 2002, iar în 2018, Apple a cumpărat compania, ajutând-o să devină una dintre cele mai populare aplicații gratuite de muzică.
Citește și