- „FSD Beta 9.2 nu este de fapt grozav, dar echipa se mobilizează pentru a-l îmbunătăți cât mai repede posibil”, anunță CEO-ul Tesla, Elon Musk.
- În urmă cu o săptămână, sistemul Autopilot al Tesla a devenit subiectul unei investigații al autorităților federale pentru siguranța vehiculelor din SUA.
Elon Musk, directorul general al Tesla, a calificat luni, pe Twitter, ultima versiune a software-ului experimental de asistență pentru șoferi al companiei, FSD Beta 9.2, ca fiind „de fapt unul nu foarte bun”, potrivit CNBC.
Advertisment
Mai exact, Musk a scris: „FSD Beta 9.2 nu este de fapt grozav, dar echipa Autopilot/AI se mobilizează pentru a îmbunătăți cât mai repede posibil. Încercăm să avem o singură stivă atât pentru autostradă, cât și pentru străzile din oraș, dar este nevoie de o reeducare masivă a NN”.
FSD Beta 9.2 is actually not great imo, but Autopilot/AI team is rallying to improve as fast as possible.
We’re trying to have a single stack for both highway & city streets, but it requires massive NN retraining.— Elon Musk (@elonmusk) August 23, 2021Recomandări
Costurile pachetului Full Self-Driving
Compania comercializează un pachet de capabilități Full Self-Driving (sau FSD) pentru 10.000 de dolari sau 199 de dolari pe lună în SUA. Însă, conform sursei citate, acest sistem premium de asistență pentru șofer nu face ca vehiculele electrice Tesla să fie sigure pentru utilizare fără un șofer atent la volan.
FSD Beta este disponibil doar pentru unii șoferi care au achiziționat anterior FSD și pentru angajații Tesla. Versiunea beta prezintă funcționalități noi sau revizuite recent care se adaugă la caracteristicile premium de asistență pentru șofer.
De obicei, șoferii sunt de acord să-și păstreze experiențele private, deși unii utilizatori publici ai FSD Beta au voie să posteze clipuri video pe rețelele de socializare în care prezintă și critică cele mai recente caracteristici pe care le-au încercat pe șoselele din SUA.
Într-o zi, autoritățile de reglementare ar putea decide să interzică testarea vehiculelor cu șoferi care nu sunt profesioniști și instruiți pe drumurile publice. Dar, deocamdată, nicio reglementare nu interferează cu abilitatea Tesla de a-și transforma clienții, și pe toți cei cu care împart drumul, în așa-numiți cobai.
FSD-ul va avea noi funcții
Tweetul critic al lui Musk de luni a venit la doar câteva zile după ce acesta a lăudat isprăvile Tesla în ceea ce privește sistemele autonome și componentele pentru acestea în cadrul unui eveniment numit Tesla AI Day.
În cadrul acelui eveniment, săptămâna trecută, joi, Tesla a prezentat un cip personalizat pentru antrenarea rețelelor de inteligență artificială în centrele de date. Cipurile sunt menite să antreneze modele pentru identificarea automată a unei varietăți de obstacole care apar pe șosea în fluxurile video înregistrate de camerele din interiorul vehiculelor Tesla.
Printre altele, FSD-ul de astăzi este vândut cu promisiunea de a permite unui vehicul Tesla să schimbe automat benzile de circulație, să navigheze pe autostradă, să se deplaseze într-un loc de parcare sau să iasă dintr-unul și să parcurgă o distanță mică până la locația șoferului, într-un ritm lent, fără ca nimeni să se afle la volan.
Tesla spune că, în cursul acestui an, FSD va include și capacitatea de a vira automat pe străzile din oraș, o caracteristică mult amânată. FSD Beta a inclus funcția de direcție automată pe străzile din oraș, chiar dacă este imperfectă și incompletă.
Accidente în lanț din partea Tesla
Tweetul critic al lui Musk a demarat, însă, o investigație oficială privind sistemul Autopilot al Tesla de către autoritățile federale pentru siguranța vehiculelor din SUA.
Autopilot este versiunea de bază a sistemului de asistență pentru șoferi de la Tesla, iar în prezent acesta face parte din dotarea standard a mașinilor lor.
Vehiculele Tesla cu Autopilot, sau doar cu funcțiile de control al vitezei de croazieră în funcție de trafic activate, s-au ciocnit de cel puțin 11 ori în SUA cu vehicule de prim ajutor, a constatat NHTSA, provocând cel puțin 17 răniți și un mort. Acest lucru a determinat investigarea oficială pentru a stabili dacă Autopilot conține defecte de siguranță pe care NHTSA ar putea cere Tesla să le modifice.
În plus, la sfârșitul săptămânii trecute, Jennifer Homendy, proaspăt numită președinte al NTSB, a declarat într-un interviu acordat Bloomberg: „Indiferent dacă este vorba de Tesla sau de oricine altcineva, este de datoria acestor producători să fie sinceri în ceea ce face și nu face tehnologia lor”.
Partenerii noștri