• Hackerii clonează conturi populare de YouTube ca să fure criptomonede.
  • Grupările folosesc deepfake-uri pentru a organiza înșelătorii cripto.
  • Prejudiciile ajung și la 600.000 de dolari prin metode tip click-bait.

Deepfake-ul se răspândește pe YouTube, unde hackerii clonează conturi populare ca să înșele deținătorii de bani cripto. Bitdefender denunță că aceste practici vizează și personalități precum Elon Musk, a căror imagine este clonată de hackeri.

Hackerii ajung sa spargă conturile mari de YouTube, modificând detaliile canalului și postând conținut deepfake. Aceștia îndeamnă utilizatorii să trimită criptomonede, promițând dublarea sumei. După luni de investigații, Bitdefender a lansat un raport Steam-Jacking 2.0 pe 18 ianuarie, dezvăluind tactici sofisticate ale criminalilor cibernetici, inclusiv utilizarea Inteligenței Artificiale pentru a crea deepfake.

Recomandări

DATORIA PUBLICĂ A ROMÂNIEI CREȘTE
ROMÂNI EVACUAȚI DIN GAZA
MACRON A IEȘIT LA ATAC
CÂTE LOCUINȚE DEȚINE TAYLOR SWIFT?
RECONSTRUCȚIA FACIALĂ A UNEI FEMEI DE 75.000 DE ANI
CEI MAI BOGAȚI OAMENI DIN SUA

Sunt canale cu abonați numeroși, unele având peste un milion. Dar hackerii se folosesc de evenimente cripto populare și figuri publice cunoscute pentru a spori credibilitatea înșelătoriei. Câteva exemple din octombrie încoace, depistate de Bitdefender sunt: zborul SpaceX USSF-52, demisia lui Changpeng Zhao de la Binance, știri cripto cu Elon Musk, lansarea Tesla Cyber ​​Truck și altele. Escrocii au câștigat până acum peste 600.000 USD. Cele mai importante mărci copiate și persoane publice a căror imagine a fost trecută prin deepfake sunt: XRP, MicroStrategy, SpaceX, Binance, Elon Musk, Michael Saylor și Changpeng Zhao.

Utilizatorii ar trebui să rămână vigilenți la titlurile click-bait, să evite scanarea codurilor QR din videoclipuri suspecte și să raporteze orice activitate frauduloasă observată pe platforma YouTube. Dacă sună prea bine pentru a fi adevărat, probabil că este! Oprește-te și gândește-te înainte de a da click pe linkurile pe care le vezi în descrierea videoclipurilor.

Citește și