• Rețeaua de trenuri între marile orașe europene crește în 2024.
  • Din martie, trenul Bruxelles-Berlin va avea terminus la Praga.
  • În toamnă, trenurile de noapte Paris-Viena și Paris-Berlin vor circula 7/7.
  • La sfârșitul lui 2024 va fi inaugurată linia directă Zurich-Barcelona.
  • O călătorie cu trenul București-Budapesta durează 15 ore.

Să fie 2024 anul turismului feroviar în Europa? Companiile se întrec în a oferi noi rute pentru trenuri între marile orașe europene.

Trenul de noapte care leagă Bruxelles de Berlin, cu opriri în Anvers, Rotterdam și Amsterdam va merge, din martie, până la Praga.

Noul program al trenurilor de noapte

Din toamnă, trenurile de noapte Paris-Viena și Paris-Berlin vor circula zilnic, nu de trei ori pe săptămână, ca până acum. Iar de la sfârșitul anului, o linie rapidă va asigura legătura dintre Paris și Berlin în șapte ore. Tot la sfârșitul anului va fi operaționalizată și linia directă dintre Zurich și Barcelona, cu opriri la Lausanne, Geneva, Lyon și Montpellier.

Recomandări

MENIU A LA GREC
ȘOȘOACĂ INTRĂ ÎN CURSA PENTRU PMB
AVEREA LUI MUSK CREȘTE
TURIST ÎN AL NOUĂLEA CER
MUSK FACE CONCEDIERI LA TESLA
O LUNĂ DE SCHENGEN

Cum ajungi cu trenul în Europa din București?

Ca să ajungi cu trenul în Europa din București, trebuie să ajungi până la Budapesta, până unde faci 15 ore sau la Viena, după aproape 20 de ore de călătorie.

Cât despre rutele interne, trebuie să ai răbdare, unul din trei trenuri din România are întârziere, suntem și la asta pe primul loc în Europa. Cu 10.600 de kilometri de cale ferată, avem de patru ori mai puțin decât Danemarca, țara cu o suprafață comparabilă. Și, în era trenurilor de mare viteză, doar 38% din ei sunt electrificați.

Primul tren electric din România

Iar primul tren electric cumpărat în România în ultimii 20 de ani a ajuns la începutul lui decembrie și va circula de la București la Constanța.

Citește și