• Un număr record de britanici au urmărit primul mesaj al lui Charles în ziua de Crăciun, noul rege atrăgând o audiență mai mare decât cea a discursurilor mamei sale.
  • Prin comparaţie, ultimul mesaj de Crăciun al reginei Elisabeta a II-a, difuzat anul trecut, a fost vizionat de 8,96 milioane de telespectatori.
  • În ultimii ani, mesajul regal a fost cu regularitate cel mai vizionat program TV de Crăciun difuzat în Marea Britanie.

Primul mesaj de Crăciun al regelui Charles al III-lea a înregistrat cea mai mare audienţă din acest secol pentru un discurs rostit de un monarh britanic cu ocazia acestei sărbători tradiţionale, potrivit BBC.

Mai multe posturi TV din Regatul Unit au transmis mesajul regelui britanic, care a fost difuzat la ora locală 15:00 şi care a înregistrat o audienţă combinată de 10,7 milioane de telespectatori.

Prin comparaţie, ultimul mesaj de Crăciun al reginei Elisabeta a II-a, difuzat anul trecut, a fost vizionat de 8,96 milioane de telespectatori.

Recomandări

ORBAN CONTRA UE
SECURITATE LA MAREA NEAGRĂ
RUȘII JEFUIESC ÎN KURSK
AȘA, XI?
FLORENȚA COMBATE TURISMUL
TINEREȚE FĂRĂ BĂTRÂNEȚE
FOTO https://www.smh.com.au/world/europe/king-charles-first-christmas-message-proves-a-ratings-hit-20221227-p5c8w6.html

Regele Charles al III-lea i-a adus un omagiu mamei sale şi activităţii ei în prima lui adresare oficială către naţiunea britanică cu ocazia Crăciunului.

Monarhul britanic a profitat de ocazie pentru a reflecta şi asupra crizei sociale provocate de creşterea costului vieţii zilnice, atunci când a vorbit despre compatrioţii lui care întâmpină dificultăţi la plata facturilor.

Mesajul a depășit 10 milioane de telespectatori

Potrivit datelor colectate de Universitatea Sussex, audienţa mesajului anual de Crăciun al reginei Elisabeta a II-a a scăzut sub 10 milioane de telespectatori la sfârşitul anilor 1990 şi nu a mai depăşit acel prag de atunci.

În ultimii ani, mesajul regal a fost cu regularitate cel mai vizionat program TV de Crăciun difuzat în Marea Britanie. Discursul reginei Elisabeta a II-a a fost considerat de mulţi britanici un eveniment live care trebuia neapărat urmărit la ora difuzării sale, deşi mesajul era, de fapt, preînregistrat.

Datele de audienţă au la bază numărul de telespectatori care au vizionat aceste programe în direct şi nu îi includ pe telespectatorii care au urmărit emisiunile speciale de Crăciun difuzate în reluare.

Primele trei poziţii în clasamentul audienţelor de Crăciun din Regatul Unit au fost ocupate de Discursul regelui Charles al III-lea (10,72 milioane de telespectatori), emisiunea-concurs ,,Strictly Come Dancing” (BBC One, 5,44 milioane de telespectatori) şi emisiunea ,,Michael McIntyre’s Xmas Wheel” (BBC One, 4,81 milioane de telespectatori) .