• Empatia amplifică impactul emoțional al liderului și îi determină eficiența.
  • Empatia este capacitatea de a intui sau de a recunoaște emoțiile celorlalți.
  • Nivelul de empatie decide eficiența cu care liderul gestionează sentimentele celorlalți.

Inteligența artificială poate procesa cantități mari de date, poate să vorbească, să îți comenteze fotografiile, dar nu poate și nu va putea simți emoțional, la fel ca tine. Empatia va fi cheia pentru a evita dezumanizarea în era digitală susțin experții în politici digitale.

„În primul rând, ar trebui să folosească inteligența artificială, să se folosească de capacitatea de analiză, de extragere de date. Fără un tool care are în spate o tehnologie cu inteligență artificială, este foarte greu să mai faci leadership și chiar management. Deci acesta ar fi primul pas. După ce A.I.-ul preia de la noi sarcinile care consumă energie, un al treilea pas ar fi empatia, intuiția, conexiunea umană, acei lideri care știu să păstreze aceasă conexiune, care știu să aibă grijă de oamenii lor”, a explicat Adrian Dragomir, fondator Termene.ro și startai.ro, la Aleph News.

Oamenii din vârful ierarhiei influenţează în mod cert productivitatea oricărei organizaţii, așa că liderii empatici vor putea crea organizații mai umane, profitable și sustenabile. Ei vor putea gestiona mult mai bine interacțiunea dintre oameni și tehnologie.

Recomandări

CE DEVINE LUMEA?
PLANUL ARMATEI GERMANE
ROMÂNII SE TEM DE EȘEC
GATA DE RĂZBOI?
A ATINS O COARDĂ SENSIBILĂ
MANDAT DE ARESTARE

„Din perspectiva mea, viitorul companiilor va fi fără angajați. Din punctul meu de vedere este un risc existențial neintegrarea și neimplementarea acestei tehnologii. Sunt 800.000 de companii din România care depun bilanț în fiecare an. Din acestea, 200.000-250.000 sunt companii care au cifre de afaceri, care au angajați”, a spus Adrian Dragomir, fondator Termene.ro și startai.ro, la Aleph News.

Citește și