• Din 2018, Europa are un risc de mortalitate zero.
  • Majoritatea accidentelor înregistrate sunt din cauza defectării trenului de aterizare, care are loc atunci când partea mecanică a aeronavei nu funcționează bine.
  • Europa este una dintre cele mai sigure zone, însă aviația continuă să facă pași mari în materie de siguranță în întreaga lume.

Rezultatele Raportului anual privind Siguranța Aviației Mondiale pentru 2023 arată că, numai în Europa, rata tuturor accidentelor s-a îmbunătăţit de la 0,98 per milion în 2022 până la 0,48 accidente în 2023.

Din 2018, Europa are un risc de mortalitate zero. Majoritatea accidentelor înregistrate sunt din cauza defectării trenului de aterizare, care are loc atunci când partea mecanică a aeronavei nu funcționează bine.

Potrivit AITA, Europa este una dintre cele mai sigure zone, însă aviația continuă să facă pași mari în materie de siguranță în întreaga lume.

Recomandări

CIOLACU: „RO ESTE INSTABILĂ”
INTERSTELLAR ARE SUCCES
BITCOIN INTRĂ ÎN LUX
DAC-AȘ FI PREȘEDINTE...
CE URMĂREȘTE RUSIA?
NOI AUDIERI LA TIKTOK

De fapt, majoritatea regiunilor au înregistrat o îmbunătățire a ratelor de accidente față de 2022, cu excepția Americii de Nord și a zonei Asia-Pacific. În ianuarie 2023, în Nepal s-a înregistrat un accident care s-a soldat cu 72 de morți.

În anul 2023 s-au înregistrat aproximativ 37 de milioane de zboruri, în creștere cu 17% față de anul precedent. În toate sectoarele, rata totală a accidentelor a fost de 0,80 per milion, adică un accident la fiecare 1,26 milioane de zboruri, aceasta fiind cea mai scăzută rată generală de mai bine de un deceniu.

Riscul de accidente mortale a scăzut și el semnificativ, mai ales în ultimii 5 ani.

Citește și