- Instagram a generat 32,4 miliarde de dolari în venituri din publicitate în 2021, reprezentând 27% din veniturile totale ale Meta.
- Veniturile din reclame ale Instagram au fost mai mari decât YouTube de la Google, care a generat 28,8 miliarde de dolari.
- Meta a dezvăluit cifrele de venituri ale Instagram într-un document depus la tribunal, arătând o creștere rapidă de la achiziția sa în 2012.
În 2021, Instagram a câștigat mai mulți bani din vânzarea de reclame decât YouTube de la Google, care a generat venituri din reclame de 28,8 miliarde de dolari. Analiștii de la MoffettNathanson estimează că veniturile totale ale YouTube pentru acel an au fost de 35,4 miliarde de dolari, după ce au luat în calcul banii pe care îi obține din serviciile sale de muzică și de abonament TV, scrie Business Insider.
Advertisment
Spre deosebire de YouTube, care cedează 55% din fiecare dolar publicitar pe care îl generează proprietarilor de conținut care încarcă videoclipuri pe site, Instagram (și majoritatea celorlalte aplicații sociale) cheltuie mult, mult mai puțin. Se așteaptă în continuare ca majoritatea utilizatorilor să îi ofere fotografii și videoclipuri gratuit.
Cifrele referitoare la veniturile Instagram reies dintr-un dosar pe care Meta l-a depus săptămâna aceasta, în încercarea de a determina un judecător să respingă un proces federal antitrust.
Recomandări
Nu avem nicio idee dacă această manevră juridică va avea succes. Dar documentele fac o treabă excelentă pentru a arăta cât de repede a crescut Instagram sub proprietatea Meta. Reamintim că Meta – pe atunci Facebook – a plătit 1 miliard de dolari pentru Instagram în 2012, când era un startup de partajare a fotografiilor fără venituri, cu o mână de angajați. Acum este condusă de fostul director de produs al Facebook, Adam Mosseri.
Din dosar: „Instagram a generat venituri din publicitate de 11,3 miliarde de dolari în 2018, 17,9 miliarde de dolari în 2019, 22 miliarde de dolari în 2020, 32,4 miliarde de dolari în 2021 și 16,5 miliarde de dolari în prima jumătate a anului 2022″.
Citește și