• Prin această mișcare, gigantul tehnologic va lua fața unor rivali precum Tesla și BYD.
  • SU7, pe care Xiaomi îl prezintă încă de anul trecut, a atras comparații cu modelele de mașini sport Taycan și Panamera de la Porsche.
  • Intrarea Xiaomi pe piața auto reflectă încrederea acesteia în relevanța mărcii lor” în China.

Producătorul chinez de smartphone-uri Xiaomi va lansa joi primul său vehicul electric (EV) și va începe să preia comenzi. Directorul său executiv Lei Jun a declarat săptămâna aceasta că Speed Ultra 7 (SU7) va avea un preț sub 500.000 de yuani (69.186 de dolari; 54.836 de lire sterline), anunță BBC.

Prin această mișcare, gigantul tehnologic va lua fața unor rivali precum Tesla și BYD.

Intrarea Xiaomi pe piața mașinilor electrice vine în contextul în care creșterea vânzărilor a încetinit la nivel global, declanșând un război al prețurilor.

Recomandări

BLINKEN, AVERTISMENT CĂTRE CHINA
O NUNTĂ CU PERIPEȚII
AI LIBER LA TREN
400 DE CADAVRE, GĂSITE ÎN GAZA
CE FILM VEZI AZI?
JOE BIDEN, DECLARAȚIE ȘOCANTĂ

Firma speră ca sistemul de operare comun al SU7 cu telefoanele, laptopurile și alte dispozitive ale sale să atragă clienții existenți. Xiaomi este al treilea cel mai mare vânzător de smartphone-uri la nivel mondial, cu o cotă de piață de aproximativ 12%, potrivit firmei de cercetare Counterpoint.

SU7, pe care Xiaomi îl prezintă încă de anul trecut, a atras comparații cu modelele de mașini sport Taycan și Panamera de la Porsche.

Acesta va fi fabricat de o unitate a producătorului auto de stat BAIC Group, la o uzină din Beijing care poate produce până la 200.000 de vehicule pe an.

În timp ce a ajunge atât de departe este în sine o realizare destul de mare, ultima realizare ar fi să demonstreze că există o piață de consum pentru Xiaomi ca marcă de EV-uri inteligente”, a declarat Bill Russo de la Automobility pentru BBC. Ca o indicație a provocărilor cu care se confruntă firmele de tehnologie care doresc să producă mașini electrice, luna trecută, producătorul iPhone Apple și-ar fi anulat planurile de a construi un vehicul electric.

Russo a adăugat că intrarea Xiaomi pe piața auto reflectă încrederea acesteia în relevanța mărcii lor” în China, în timp ce Apple nu a văzut suficient potențial pe piața EV-urilor din afara Chinei. Xiaomi a declarat că va investi 10 miliarde de dolari (7,9 miliarde de lire sterline) în afacerea sa cu vehicule în următorii 10 ani.

Piața chineză a vehiculelor electrice este foarte matură și creează un ecosistem foarte stabil pentru producătorii de vehicule electrice”, a declarat Abhishek Murali de la firma de cercetare Rystad Energy.

Citește și