• Supermarketurile folosesc o varietate de tactici de marketing pentru a atrage vizitatorii, manechine elegante, vitrine elaborate și afișe care oferă reduceri „atrăgatoare”.
  • Unele sunt atât de subtile, încât există șanse să nu le fie observate deloc.
  • În multe supermarketuri, primul lucru pe care îl vezi la intrare sunt buchete mari și strălucitoare de flori.

Supermarketurile folosesc o varietate de tactici de marketing pentru a atrage vizitatorii, manechine elegante, vitrine elaborate și afișe care oferă reduceri „atrăgatoare”, dar unele sunt atât de subtile, încât există șanse să nu le fie observate deloc.

În multe supermarketuri, primul lucru pe care îl vezi la intrare sunt buchete mari și strălucitoare de flori, relatează CNN. Cu toate acestea, nu este deloc o coincidență și este mereu o decizie strategică în spatele amplasării acestor flori.

„Este foarte, foarte simplu. Dacă faci să funcționeze nasul și glandele salivare ale oamenilor, aceștia devin cumpărători mult mai indisciplinați”, spune Paco Underhill, care este fondatorul și directorul executiv al firmei de cercetare comportamentală și consultanță Envirosell.

Recomandări

CE DEVINE LUMEA?
PLANUL ARMATEI GERMANE
ROMÂNII SE TEM DE EȘEC
GATA DE RĂZBOI?
A ATINS O COARDĂ SENSIBILĂ
MANDAT DE ARESTARE

Florile stimulează simțurile și te fac să cheltui mai mult. Bineînțeles, sunt plăcute din punct de vedere estetic, iar atunci când te apropii, nasul tău le simte mirosul și îi spune asta creierului tău. Simțurile tale primesc un semnal de prospețime și naturalețe”, explică Ashwani Monga, profesor de marketing la Rutgers Business School.

Această pregătire psihologică este doar o modalitate prin care magazinele influențează indirect comportamentul consumatorilor și îi încurajează să se despartă mai ușor de banii lor. Muzica de vacanță este o altă strategie eficientă.

Psihologii numesc acest lucru efectul de atribuire eronată”, de exemplu, ești într-o dispoziție bună și gata să cheltui bani de sărbători, fără să îți dai seama pe deplin că acest lucru se datorează muzicii și luminilor intermitente.

Pandemia COVID-19 s-a dovedit a fi deosebit de profitabilă pentru industria floricolă

Ceea ce face ca florile să fie atât de eficiente este faptul că sunt un produs cu o marjă mare de profit. Poate că acestea reprezintă doar 1% până la 3% din totalul vânzărilor, dar în 2019, magazinele raportează o marjă medie de profit de 47% pentru florile tăiate, potrivit unui raport al Asociației Internaționale a Produselor Proaspete.

Cu alte cuvinte, un buchet care se vinde cu 15 dolari valorează probabil doar 7,50 dolari pentru magazin. Acest lucru este valabil mai ales în Statele Unite deoarece majoritatea florilor din magazinele alimentare de acolo sunt aduse din America de Sud, unde pământul și forța de muncă sunt mult mai ieftine.

Amplasarea florilor în magazinele alimentare a apărut în ultimii 30 de ani deoarece cumpărătorii au început să economisească tot mai mult timp. Magazinele alimentare au devenit un fel de locuri de tip „one-stop-shopping”, cu sucursale bancare, cafenele, oficii poștale și, bineînțeles, florării”, spune Becky Roberts, director al departamentului floral la IFPA.

Pandemia COVID-19 s-a dovedit a fi deosebit de profitabilă pentru industria floricolă.

Oamenii au fost nevoiți să vină la supermarketuri ca fiind unul dintre puținele locuri în care puteau veni să facă cumpărături. Voiau lucruri care să le aducă puțină bucurie și distracție”, adaugă Roberts.

În ultimele luni, inflația a avut un impact negativ și asupra acestei piețe, dar comercianții se așteaptă ca vânzările de flori să rămână mari, chiar și în condițiile în care consumatorii reduc cheltuielile cu bunurile neesențiale. S-ar putea să nu îți poți permite o cină de 200 de dolari sau o excursie la mare, dar aproape oricine își poate permite un buchet de flori care să îl facă să se simtă puțin mai bine”, spune Becky Roberts.