• Construcţia canalulului a început pe 26 mai 1984 şi s-au excavat, în total, peste 300 de metri cubi de pământ
  • Nici astăzi nu ştii numărul exact al deţinuţilor care au murit după ce au fost forţaţi să muncească pe şantier
  • Doar în câteva luni, între decembrie 1952 şi aprilie 1953, au murit peste 115 oameni la construcţia acestui canal

Ai trecut, cu siguranţă, peste canalul Dunăre – Marea Neagră, în drumul tău către mare. O poartă economică creată de comunişti pentru a crea o rută facilă de transport către mare.

Te-ai întrebat, însă, ce a însemnat construcţia acestui canal? Cifrele arată că pentru construcţia magistralei albastre s-au excavat aproape 300 de metri cubi de pământ la canalul principal.

În total, canalul măsoară 64.4 kilometri lungime

Ce se află, însă, în spatele cifrelor? Poveştile deţinuţilor politici care au fost forţaţi să muncească acolo. Mii de oameni care au muncit pe şantier au denumit proiectul ca fiind Canalul Morţii.

Recomandări

ELICOPTERUL LUI RAISI S-A PRĂBUȘIT
CÂT NE COSTĂ RECRUTAREA
RĂDUCANU SE RETRAGE DE LA ROLAND GARROS
CUM PREPARI O SALATĂ SĂNĂTOASĂ?
CREANGĂ TE INVITĂ LA EL ACASĂ
POȚI TRĂI FĂRĂ CULTURĂ?

Cel puţin 115 deţinuţi politici au murit din decembrie 1952 şi până în aprilie 1953. Atunci, la conducerea coloniei de muncă era torţionarul Florian Cormoş.

Nicolae Ceauşescu a fost cel care a inaugurat canalul, pe 26 mai 1984. Azi, la 36 de ani de atunci, nu ştim exact câţi oameni au murit acolo. Iar magistrala albastră nu este nici pe departe folosită la adevărata valoare.