- Construcţia canalulului a început pe 26 mai 1984 şi s-au excavat, în total, peste 300 de metri cubi de pământ
- Nici astăzi nu ştii numărul exact al deţinuţilor care au murit după ce au fost forţaţi să muncească pe şantier
- Doar în câteva luni, între decembrie 1952 şi aprilie 1953, au murit peste 115 oameni la construcţia acestui canal
Ai trecut, cu siguranţă, peste canalul Dunăre – Marea Neagră, în drumul tău către mare. O poartă economică creată de comunişti pentru a crea o rută facilă de transport către mare.
Advertisment
Te-ai întrebat, însă, ce a însemnat construcţia acestui canal? Cifrele arată că pentru construcţia magistralei albastre s-au excavat aproape 300 de metri cubi de pământ la canalul principal.
În total, canalul măsoară 64.4 kilometri lungime
Ce se află, însă, în spatele cifrelor? Poveştile deţinuţilor politici care au fost forţaţi să muncească acolo. Mii de oameni care au muncit pe şantier au denumit proiectul ca fiind Canalul Morţii.
Recomandări
Cel puţin 115 deţinuţi politici au murit din decembrie 1952 şi până în aprilie 1953. Atunci, la conducerea coloniei de muncă era torţionarul Florian Cormoş.
Nicolae Ceauşescu a fost cel care a inaugurat canalul, pe 26 mai 1984. Azi, la 36 de ani de atunci, nu ştim exact câţi oameni au murit acolo. Iar magistrala albastră nu este nici pe departe folosită la adevărata valoare.
- Emma Răducanu s-a retras, în mod surprinzător, din turneul feminin de calificare la Roland Garros 2024
- ZF: Companiile româneşti au început să se bată parte în parte cu multinaţionalele pentru recrutarea de creiere româneşti
- Internetul cuantic se apropie încet de realitate. Cercetătorii au obținut starea cuantică Hall folosind fotoni
- Economia României frânează neaşteptat în primul trimestru din 2024. Evoluţia pune sub semnul întrebării prognozele economiştilor de creştere economică de 3% sau de peste 3% în 2024
- STUDIU. Creierul oamenilor moderni este cu 13% mai mic decât acum 100.000 de ani. Care sunt explicațiile
Partenerii noștri