• Femeile și producătorii și inginerii non-binari au fost „extrem de subreprezentați”  în cele mai populare melodii din 2022, potrivit unui nou studiu.
  • Raportul Find the Mix constată că inegalitatea rămâne înrădăcinată în producția și ingineria muzicală, mai puțin de 5% din credite revenind femeilor și persoanelor non-binare.
  • Au fost analizate în total 1.128 de melodii din 2022, inclusiv cele mai difuzate 757 de melodii, 30 de albume premiate cu Grammy, primele 50 de melodii din lista de redare Spotify.

Raportul inaugural Fix the Mix a constatat că femeile și persoanele non-binare au revendicat mai puțin de 5% din creditele tehnice pentru cele mai difuzate melodii din 2022, reprezentând 187 din totalul de 3 781 de credite pentru cele 757 de melodii analizate, scrie The Guardian.

Au fost analizate în total 1.128 de melodii din 2022, inclusiv cele mai difuzate 757 de melodii, 30 de albume premiate cu Grammy, primele 50 de melodii din lista de redare Spotify Billions Club – care enumeră fiecare melodie cu peste 1 miliard de difuzări – și primele 50 de melodii din lista RIAA de discuri certificate cu diamant. Studiul a analizat rolurile-cheie de top, inclusiv producătorii, inginerii, inginerii de mixaj și inginerii de masterizare, precum și rolurile suplimentare de producție și înregistrare, cum ar fi programatorii, producătorii vocali, editorii și asistenții.

Recomandări

MENIU A LA GREC
ȘOȘOACĂ INTRĂ ÎN CURSA PENTRU PMB
AVEREA LUI MUSK CREȘTE
TURIST ÎN AL NOUĂLEA CER
MUSK FACE CONCEDIERI LA TESLA
O LUNĂ DE SCHENGEN

Un studiu al celor mai difuzate 10 piese din 2022 în cinci servicii majore de streaming (Spotify, Apple Music, Amazon Music, YouTube și TikTok) a relevat o diferență „semnificativă” între bărbați și femei. Dintre cele 36 de melodii unice pe aceste platforme, au existat 256 de producători și ingineri acreditați, dintre care doar 16 erau femei și persoane non-binare. Cuff It de Beyoncé a revendicat cinci dintre aceste credite.

De asemenea, studiul a constatat că femeile și personalul non-binar sunt mai mult concentrate în rolurile de asistent decât în rolurile tehnice cheie, sugerând că un plafon de sticlă ar putea „împiedica această categorie demografică să aibă o traiectorie ascendentă”.

„Acest studiu confirmă ceea ce am știut după ce am petrecut zeci de ani în spatele panoului în studioul de înregistrări – femeilor nu li se oferă aceleași oportunități ca și bărbaților în rolurile de producție și inginerie”, a declarat co-autorul și fondatorul We Are Moving the Needle, Emily Lazar, inginer de masterizare – și prima femeie care a câștigat premiul Grammy pentru cel mai bun album proiectat, pentru albumul Colours al lui Beck în 2019.

Citește și