Rezultatele slabe de la Evaluarea Națională au stârnit numeroase reacții. Bogdan Rațiu: „Profesorii și părinții ar trebui să analizeze în detaliu modurile în care răspund elevii”

Rezultatele slabe de la Evaluarea Națională au stârnit numeroase reacții atât din partea părinților, cât și a profesorilor. Și totuși, care este soluția? Cum îi ajutăm pe elevi? Bogdan Rațiu, profesor de română spune că elevii înțeleg cuvintele și pot localiza informația, dar problema e la cunoștințe.

„Profesorii și părinții ar trebui să analizeze în detaliu tipurile de cerințe și modurile în care răspund elevii pentru că la exercițiile la care se evaluează itemii sau care evaluează gândirea critică nu stau foarte bine. Asta înseamnă că problematizarea, modul în care conducem în timpul orelor interpretarea de text este deficitară și aici e un semnal că trebuie să ne ocupăm mai mult la clasă de așa ceva”, a explicat Bogdan Rațiu, profesor de Limba română, la Aleph News.

La proba de limba română de la simularea EN VIII 2024, mai mult de un sfert din elevi nu au luat nota 5, arată datele ME. Trei sferturi dintre elevii de clasa a VIII-a care au scris la simularea Evaluării Naționale rezumatul cerut nu au luat niciun punct pentru corectitudinea punctuației în textul scris de ei, iar două treimi au fost depunctați la ortografie și gramatică.

„Avem probleme și la cunoștințe pentru că foarte mult timp, dezbaterea a fost în zona abilității de lectură. Cred că trebuie să mergem mai departe de atât pentru că e vorba de o disciplină, Limba și literatura română. Asta înseamnă că elevii, pentru a fi niște cititori avizați, au nevoie și de cunoștințe teoretice, dar și de informații, de cunoștințe lingvistice”, a spus Bogdan Rațiu, profesor de Limba română, la Aleph News.

Citește și

Exit mobile version