- Investigația privind zgomotele subacvatice provenite din zona în care se desfășoară căutările submersibilului dispărut Titan a avut rezultate ,,negative” , au declarat oficialii.
- Zgomotele – detectate la fiecare 30 de minute – au fost captate de o aeronavă canadiană cu capacități de detectare a sunetelor subacvatice.
- Submersibilul Titan avea nevoie de două ore pentru a coborî până la epavă.
Zgomotele – detectate la fiecare 30 de minute – au fost captate de o aeronavă canadiană cu capacități de detectare a sunetelor subacvatice. Însă Paza de Coastă americană spune că ancheta ,,a dat rezultate negative” , scrie Sky News.
Investigația privind zgomotele subacvatice provenite din zona în care se desfășoară căutările submersibilului dispărut Titan a avut rezultate ,,negative” , au declarat oficialii.
Zgomotele regulate au fost detectate de o aeronavă canadiană cu capacități de detectare a sunetelor subacvatice, după ce a fost desfășurată în căutarea navei dispărute.
Zgomotele au fost detectate la fiecare 30 de minute marți – și au fost detectate din nou atunci când echipele de căutare au amplasat mai multe radare în zonă.
Însă Paza de Coastă a SUA a declarat miercuri că investigația zgomotelor cu ajutorul unui echipament subacvatic specializat a ,,dat rezultate negative” .
Canadian P-3 aircraft detected underwater noises in the search area. As a result, ROV operations were relocated in an attempt to explore the origin of the noises. Those ROV searches have yielded negative results but continue. 1/2— USCGNortheast (@USCGNortheast) June 21, 2023
,,În plus, datele de la aeronavă au fost transmise experților noștri din Marina americană pentru analize suplimentare, care vor fi luate în considerare în viitoarele planuri de căutare” , a adăugat Paza de Coastă americană într-o postare pe Twitter.
Ce trebuie să știm despre submersibilul dispărut Titan și cursa pentru a-l găsi
Zgomotele au fost detectate inițial de un avion canadian P-3 cu ajutorul unor sonobooys – un tip special de baliză cu capacități de sonar subacvatic.
Aceasta vine după ce un fost angajat al operatorului submersibilului dispărut Titan a dezvăluit că a ridicat ,,probleme de siguranță” cu privire la navă, dar ar fi fost ,,tratat cu ostilitate” înainte de a fi concediat, potrivit documentelor judiciare.
Fostul director al operațiunilor maritime ale OceanGate, David Lochridge, a exprimat conducerii executive a OceanGate preocupări cu privire la ,,probleme de siguranță și de control al calității în ceea ce privește Titan” , potrivit documentelor depuse.
Se pare că distrugătorul al OceanGate, Polar Prince, care sprijinea Titan, a pierdut contactul cu nava la aproximativ o oră și 45 de minute după ce aceasta s-a scufundat.
Cei cinci bărbați aflați la bord sunt Stockton Rush, miliardarul britanic Hamish Harding, omul de afaceri pakistanez Shahzada Dawood și fiul său Suleman, precum și pilotul francez de submersibil Paul-Henri Nargeolet.
Ei mai aveau ,,aproximativ 40 de ore de aer respirabil” , a precizat marți seară Garda de Coastă americană.
O operațiune de căutare și salvare în regim de cursă contra cronometru are loc la aproximativ 435 de mile la sud de Newfoundland, Canada.
Epava Titanicului, care s-a scufundat în 1912 după ce s-a lovit de un aisberg, se află la o adâncime de aproximativ 3.810 metri (12.500 de picioare).
Submersibilul Titan avea nevoie, de obicei, de două ore pentru a coborî până la epavă.
Citește și
Prima țară din fostul bloc comunist care legalizează căsătoriile homosexuale
Meghan Markle devine imaginea Dior? Ce scrie presa vs. reacția apropiaților ducesei de Sussex