• Textul propune definirea legală a influencerilor ca fiind „persoane fizice sau juridice care, contra cost, își mobilizează notorietatea alături de publicul lor” pentru a promova bunuri și servicii online.
  • Formularea noii legi a fost aprobată de Parlamentul francez și ar putea însemna închisoare sau amenzi grele.
  • Există aproximativ 150.000 de influenți în Franța, dar acțiunile unora dintre ei au pus marketingul de influență în concordanță cu criticile tot mai mari.

Parlamentul francez a adoptat un proiect de lege bipartizan pentru a reglementa activitățile pe care le au influencerii francezi pe rețelele sociale, în încercarea de a reduce promovarea produselor și tendințelor periculoase, susține France24. După ce parlamentarii din Adunarea Națională au votat miercuri în favoarea acesteia, 342 de senatori din spectrul politic au votat pentru adoptarea proiectului de lege introdus de deputatul socialist Arthur Delaporte și Stéphane Vojetta, un deputat de la Renașterea președintelui Emmanuel Macron.

„Putem fi mândri de acest acord fără precedent”, a declarat raportorul Amel Gacquerre, senatorul însărcinat cu prezentarea proiectului de lege în camera superioară. Olivia Grégoire, ministrul junior al Comerțului, a salutat „angajamentul parlamentarilor” și „calitatea acestei lucrări”.

De la promovarea produselor periculoase până la acuzațiile de fraudă

Reclamantii au demarat actiuni colective si un raport ce a fost publicat de către Directia Franceza pentru Prevenirea Fraudei (DGCCRF). Rapperul francez Booba a fost într-o cruciadă digitală împotriva celor pe care i-a poreclit „hoți de gripă” – „influvoleurs” în franceză – amplificând problema prin campania sa pe rețelele sociale.

Recomandări

MENIU A LA GREC
ȘOȘOACĂ INTRĂ ÎN CURSA PENTRU PMB
AVEREA LUI MUSK CREȘTE
TURIST ÎN AL NOUĂLEA CER
MUSK FACE CONCEDIERI LA TESLA
O LUNĂ DE SCHENGEN

Sursă: Gaasly

Ce schimbă legea pentru influencerii francezi?

Textul propune definirea legală pentru influencerii francezi ca fiind „persoane fizice sau juridice care, contra cost, își mobilizează notorietatea alături de publicul lor” pentru a promova bunuri și servicii online. Interzice promovarea anumitor practici – precum chirurgia estetică și abținerea terapeutică – și interzice sau reglementează puternic promovarea mai multor dispozitive medicale.

De asemenea, interzice promovarea produselor care conțin nicotină. Se interzic pariurile sportive și jocurile de noroc: influențatorii nu vor mai putea promova abonamente la previziunile sportive, iar promovarea jocurilor pe bani se va limita la platformele care restricționează din punct de vedere tehnic accesul minorilor.

Sursă: Evie Magazine

Pedepsele pentru nerespectare pot ajunge până la doi ani de închisoare și o amendă de 300.000 de euro. Legea interzice, de asemenea, scenele cu animale a căror proprietate este interzisă. Imaginile promoționale – de produse cosmetice, de exemplu – trebuie să dezvăluie dacă au fost retușate sau să folosească un filtru care le face mai atractive.

Pe cine altcineva afectează?

Agenții influențelor vor fi, de asemenea, afectați. Un contract scris va fi obligatoriu atunci când sumele implicate depășesc un anumit prag. Parlamentul declară ca textul să includă, de asemenea, măsuri pentru tragerea la răspundere a platformelor. În timp ce mulți influenți de succes operează din străinătate, cum ar fi în Dubai, textul își propune să solicite celor care operează din afara Uniunii Europene, Elveției sau Spațiului Economic European să încheie o asigurare de răspundere civilă în UE.

Citește și: