• Compania Meta creează o echipă dedicată pentru alegerile UE.
  • Experții Meta detectează deja conținutul A.I. și impune etichete.
  • Acordul european contra dezinformării este semnat cu 20 de companii tech.

Meta se angajează serios pentru a spune „STOP” dezinformării înaintea alegerilor europene. Compania lui Mark Zuckerberg a creat o echipă specială pentru combaterea manipulării prin A.I.

Ce măsuri ia Meta?

Meta a creat acest centru special pentru a combate dezinformarea și abuzurile A.I. înainte de alegerile Parlamentului European. Sub conducerea lui Marco Pancini, echipa va angaja experți Meta pentru a identifica și contracara informațiile false și operațiunile de influență prin social media. Ei vor facilita accesul rapid al partenerilor de verificare la conținutul electoral, utilizând detectarea prin cuvinte cheie pentru a grupa informațiile relevante.

Cum vor participa utilizatorii la aceste raportări pe Facebook?

Meta introduce funcții care permit utilizatorilor să dezvăluie când distribuie conținut generat de A.I., cum ar fi video sau audio, cu posibile penalizării pentru nerespectare. Compania marchează deja imaginile fotorealiste create cu tehnologia sa A.I. și lucrează la instrumente pentru a eticheta imaginile generate de A.I. de la Google, OpenAI, Microsoft, Adobe, Midjourney și Shutterstock postate pe Facebook, Instagram și Threads. Această inițiativă urmărește să limiteze răspândirea informațiilor false prin conținut generat de A.I.

Recomandări

CUM PUTEA FI EVITAT RĂZBOIUL RUSO-UCRAINEAN?
XI JINPING RESTRUCTUREAZĂ ARMATA
„SATUL SATELOR” DIN ITALIA: PECCIOLI
CÂT ȚINE TINEREȚEA?
BIDEN CĂLĂTOREȘTE CU MARINE ONE
PAPA VIZITEAZĂ O ÎNCHISOARE DE FEMEI

De ce a început să se miște și Meta în această direcție?

Este un an cu multe alegeri pe glob. Alegerile parlamentare UE sunt parte a unui an electoral global masiv, cu peste 80 de țări, inclusiv SUA, India, Mexic și Africa de Sud, unde alegătorii vor decide în scrutine ce reprezintă jumătate din populația mondială.

Meta și alte 19 companii tech, incluzând Google, Microsoft și TikTok, s-au angajat să combată utilizarea înșelătoare a A.I. în alegeri, prin semnarea „Acordului Tech pentru Combaterea Utilizării Deceptive a A.I. în Alegerile din 2024”.

Influența A.I. asupra alegătorilor a fost deja observată în diverse alegeri, precum discursurile generate prin A.I. ale fostului prim-ministru al Pakistanului, Imran Khan, sau robocalls false atribuite președintelui SUA, Joe Biden.

Citește și