• Benefiicile dietei sunt multiple, de la reducerea inflamațiilor și până la o îmbătrânire sănătoasă a creierului.
  • Studiile referitoare la dieta atlantică arată că aceasta reduce riscul de apariție a sindromului metabolic.
  • După șase luni, persoanele care au respectat dieta atlantică au prezentat o reducere cu 68% a riscului de a dezvolta acest sindrom.

De dieta mediteraneană ai auzit deja de nenumărate ori. Benefiicile ei sunt multiple, de la reducerea inflamațiilor și până la o îmbătrânire sănătoasă a creierului. Acum, este în trend dieta atlantică care vine la pachet cu propriile avantaje.

Cu ce vine nou dieta? Ce au descoperit cercetătorii?

Studiile referitoare la dieta atlantică arată că aceasta reduce riscul de apariție a sindromului metabolic, un grup de afecțiuni care grăbește apariția bolilor cardiace. Mai exact, acest sindrom metabolic contribuie la obezitate, tensiune arterială ridicată, nivelul ridicat al colesterolului „rău” și un nivel scăzut al colesterolului „bun”.

Toți acești factori pot fi influențați de o dietă sănătoasă, pentru că în timp ce medicamentele au o țintă specifică, nutriția afectează cam toate circuitele din organism. Ca să-ți faci idee cam cât de răspândită este afecțiunea, un nou studiu arată că o treime din populația Statelor Unite ale Americii suferă de sindrom metabolic.

Recomandări

DEZASTRU BUGETAR LA PATRU LUNI DIN 2024
CINE IA LOCUL 2
GĂINA BĂTRÂNĂ DISTRUGE GRĂDINA BUNĂ
MARINE LE PEN VREA ALIANȚĂ CU MELONI
CIOLACU FACE ALEGEREA DUPĂ ALEGERI
ALT JOC, ALTĂ DISTRACȚIE

Concret, dieta constă într-un consum de brânzeturi, fructe sau legume proaspete, nuci, ulei de măsline și cereale integrale. Un consum moderat de carne de vită dar și de vin, poate face diferența dintre dieta mediteraneană și cea atlantică. După șase luni, persoanele care au respectat dieta atlantică au prezentat o reducere cu 68% a riscului de a dezvolta sindrom metabolic. În plus, persoanele care au ținut dieta au prezentat un risc redus de obezitate abdominală și de colesterol „bun” scăzut.

Citește și