• Timpul excesiv petrecut în fața ecranelor poate cauza probleme de dezvoltare la copii, cum ar fi anxietatea, depresia.
  • Expunerea la ecrane împiedică dezvoltarea abilităților critice și stimulilor senzoriali.
  • Copiii care stau între una și patru ore pe zi în fața ecranului la vârsta de 1 an au riscuri mai mari de a avea întârzieri de dezvoltare.

Timpul petrecut în fața ecranelor vine cu riscuri majore asupra copiilor. Mai exact, dezvoltarea unor comportamente atipice de procesare senzorială. Potrivit unui nou studiu din SUA, expunerea la ecrane împiedică dezvoltarea abilităților critice și stimulilor senzoriali: sensibilitate mai scăzută, răspunsuri întârziate și probleme de somn.

Copiii care stau între una și patru ore pe zi în fața ecranului la vârsta de 1 an au riscuri mai mari de a avea întârzieri de dezvoltare în comunicare, rezolvare de probleme și abilități personale și sociale până la vârsta de 2 ani.

„Avem de-a face cu îndepărtarea minorului de realitate. Când minorul se îndepărtează de realitate nu mai există realitatea familiei și nici a lui. El vede spațiul online ca fiind spațiul care definește realitatea sa. Fără spațiu online, el țipă, urlă, sparge obiecte sau te poate ataca. De curând am întâlnit minori care și-au atacat părinții. Când? Când nu au mai avut acces la telefoanele mobile și/sau la televizor. Avem de-a face cu o schimbare de comportament”, a explicat psihologul Radu Leca la Aleph News.

Recomandări

PUTIN DISCUTĂ CU FICO
BIBI AMENINȚĂ REBELII HOUTHI
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
FONTANA DI TREVI SE REDESCHIDE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT

Timpul excesiv petrecut în fața ecranelor poate cauza probleme de dezvoltare la copii, cum ar fi anxietatea, depresia, concentrarea redusă și controlul slab al impulsurilor. Acesta poate chiar întârzia dezvoltarea vorbirii și poate interfera cu tiparele de somn. Timpul petrecut în fața ecranelor poate perturba modul în care crește și se dezvoltă creierul fiecărui copil. Acest lucru poate avea ca rezultat un copil care se simte nervos în legătură cu el însuși, când nici măcar nu este conștient de ce.

Citește și