• Aceștia nu pot purta o conversație cu alți copii sau cu părinții lor.
  • Pentru fiecare minut petrecut în fața ecranului, se observă o reducere semnificativă a cuvintelor rostite de adulți.
  • Este crucial ca părinții să interacționeze cu copiii chiar și în prezența ecranelor, prin cântat împreună, repetarea frazelor.

Copiii care folosesc în exces ecranele telefoanelor sau ale altor device-uri au mari dificultăți în dezvoltarea unul vocabular bogat, este concluzia unui nou studiu derulat în Australia. Totodată, aceștia nu pot purta o conversație cu alți copii sau cu părinții lor.

Studiul realizat de Institutul Telethon Kids, împreună cu Universitățile din Adelaide, Oxford și Menzies Health Institute de la Griffith University, a fost publicat în Jama Pediatrics. Cercetarea a monitorizat 220 de familii australiene timp de doi ani și jumătate, folosind dispozitive de tip Fitbit pentru a măsura expunerea la ecrane și dialogul dintre părinți și copii. Rezultatele arată o scădere a numărului de cuvinte auzite și rostite de copii, precum și a conversațiilor cu părinții, pe măsură ce timpul petrecut în fața ecranului crește.

Cum influențează ecranele dezvoltarea limbajului copiilor?

Mary Brushe, cercetător la Telethon Kids Institute, explică că interacțiunea și dialogul sunt esențiale pentru dezvoltarea limbajului în primii ani de viață. Studiul arată că ecranele pot împiedica aceste procese critice. Pentru fiecare minut petrecut în fața ecranului, se observă o reducere semnificativă a cuvintelor rostite de adulți, a vocalizărilor copiilor și a interacțiunilor cu părinții. Aceste efecte sunt și mai pronunțate la copiii de trei ani.

Recomandări

UNDE TE DISTREZI ÎN PARIS
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
SUSPECTUL E ARESTAT
LARA NU VREA LA SENAT
SUA NU ÎNCHIDE GUVERNUL
ÎNCEP CONSULTĂRILE

Ce pot face părinții pentru a minimiza efectele negative?

Cercetătorii sugerează că, deși utilizarea dispozitivelor face parte din rutina zilnică, există strategii pentru a atenua impactul acestora asupra dezvoltării limbajului. Este crucial ca părinții să interacționeze cu copiii chiar și în prezența ecranelor, prin cântat împreună, repetarea frazelor sau discutarea temelor din programe. De asemenea, pot fi utile intervenții specifice care să sprijine părinții în alegerea conținutului digital educațional de calitate, promovând învățarea limbii și socializarea.

Citește și