• Restricțiile și telemunca te-au făcut să îți muți cumpărăturile în online.
  • Unul din cinci consumatori la nivel mondial a făcut zilnic shopping online în timpul pandemiei.
  • Un raport Pwc arată că oamenii ar plăti mai mult pentru produse sănătoase și fabricate local.

Pandemia a accelerat anumite comportamente ale consumatorilor prezente și înaintea pandemiei, precum cumpărăturile online sau achiziția de alimente sănătoase. Cu toate că vânzările online sunt estimate să crească de la 13,9% la 22,4% în 2023, magazinul fizic va fi în continuare atractiv pentru consumatori.

Oamenii vor dori în continuare să testeze produsele, astfel încât magazinul fizic nu va dispărea, ci se vă reinventa. În raport scrie că oamenii pun pe aceleași locuri că importanță nevoia de a vedea și atinge produsele, cu cea de a avea siguranța și de a-și proteja sănătatea.

Ce planuri au giganții comerțului?

Marii retaileri vor continua să forțeze inovarea atât în magazinele fizice, cât și în cele online. Vor veni în întâmpinarea clienților oriunde se află ei: pe Instagram, TikTok sau într-un magazin fizic. Oamenii vor o transparență mai mare în ceea ce privește starea comenzii dar și o livrare foarte rapidă.

Recomandări

MACRON CERE ARMĂ NUCLEARĂ PENTRU UE
CE FACEM CU POLUAREA?
CHINA AVERTIZEAZĂ SUA
BANII PENTRU UCRAINA RĂMÂN ÎN SUA
NO MORE EMMA?
SORANA MERGE ÎN TURUL 3 LA MADRID OPEN

De asemenea, se dorește reducerea deșeurilor de ambalaje. Viitorul alimentelor este legat de o personalizare mult mai puternică – comercianții își vor adapta oferta la prefererintele consumatorilor, pe baza datelor colectate de la clienți.