• Utilizarea în scop personal a telefonului la locul de  muncă poate reduce stresul.
  • Studiul a evidențiat potențialele beneficii ale utilizării moderate a telefonului.
  • Personalul și-a exprimat nemulțumirea și au susținut că se simt deconectați.

Studiul profesorul Eoin Whelan de la Universitatea din Galway arată că utilizarea telefonului mobil la birou poate reduce stresul și te poate face să ajungi la un echilibru între viața persoanlă și viața de la job. Pe lângă cum îți impactează telefonul viața personală, apare întrebarea „Ce se întâmplă la nivel colectiv?

Cum ne afectează telefonul atunci când suntem în colectivitate?

Alexandra Cojocaru, sociolog: „Folosirea tehnologiei și în special a smartphone-urilor este o parte integrată în viața de zi cu zi a oamenilor. Chiar dacă folosirea telefonului mobil și în special timpul petrecut online și în social media este o discuție controversată, interzicea sau orice altă regulă care vine împotriva folosirii lui firești nu va avea beneficii.

Telefonul mobil pentru oameni înseamnă conexiune, este modul lor de a fi la curent cu ce se întâmpla în jur și în special de a ține legătura cu familia și prietenii. Iar social media, în special WhatsApp și alte canale de messaging a adus un mare plus în viețile oamenilor, deoarece a ajutat la o mai mare conectare și informare despre ceilalți și per total, la mai multă apropiere.

Recomandări

VREM O ȘCOALĂ CA AFARĂ
URSULA CERE CONCURENȚĂ ECHITABILĂ CHINEI
BELLA IA PAUZĂ DE LA MODELING
RUBLEV CÂȘTIGĂ LA MADRID
CUM STĂM LA SPERANȚA LA VIAȚĂ
CIOLACU CHELTUIE PESTE BUGETARE

Părțile negative vin într-adevăr din partea de „adicție” dacă îi putem spune așa și din faptul că această conectare duce la o diminuare a socializării în viața reală, a discuțiilor față în față și chiar a discuțiilor telefonice, ce poate însemna o implicare poate mai redusă în anumite situații. Putem lua un exemplu pe care îl vedem cu toții în jur: persoane care iau masa sau ies în oraș ca să socializeze și să petreacă timp împreună și care stau câteodată chiar toți pe telefon și chiar fără să vorbească între ei în anumite momente.

Însa, dacă vorbim de locul de muncă, cu siguranță folosirea telefonului este un lucru benefic pentru angajați. În primul rând oferă flexibilitate, care este principalul aspect pe care oamenii îl caută la un loc de muncă. Mai mult, ajută să se mențină conectați la lumea de afară, ajută ca munca să nu fie o bulă și o datorie, ci realmente să facă parte din viața lor. În ultimii ani nu mai vorbim de „work-life balance” ci vorbim de „work-life integration” – oamenii nu mai vor 2 cutii separate și echilibrate între ele, ci mai degrabă preferă o singură cutie cu care să poată jongla în funcție de nevoile fiecăreia.

De multe ori, productivitatea la locul de muncă se măsoară într-un mod nu tocmai relevant, respectiv ca și cantitate/ ore lucrate și nu neparat ca și eficiență în muncă. Un angajat relaxat, care lucrează în ritmul propriu, care nu stă stresat că nu știe ce se întâmplă în afara locului de muncă, care din când în când intră pe social media, răspunde și comunică cu cei din jur în interes personal, va fi mult mai eficient și până la urmă mai productiv decât un angajat pentru care munca devine doar un aspect ce trebuie făcut și de la care abia așteaptă să se termine programul pentru a își putea „trăi” viața. Flexibilitatea la locul de muncă în general aduce după sine o mai mare conectare cu job-ul și automat o mai mare responsabilizare și intr-un final dedicare și productivitate.”

Citește și